Stresat? Iata ce trebuie sa stii despre stres si cum il poti combate in mod natural!

Publicat la data de: 19 Noiembrie 2020 | Actualizat la data de: 19 Noiembrie 2020
Stresat? Iata ce trebuie sa stii despre stres si cum il poti combate in mod natural!

Recunoastem sau nu, stresul face parte din viata noastra. Factorii stresanti pot fi diversi- locul de munca, cadrul familial, situatia materiala, etc. Suntem datori sa ne facem viata mai usoara, mai linistita, astfel ca este foarte important sa intelegem ce este stresul si care sunt factorii declansatori, pentru a putea gestiona stresul in mod corect.

Ce este stresul?

Stresul reprezinta actiunea de adaptare a organismului la perceptia unei amenintari sau provocari majore, prin productia unor substante chimice si hormoni care ajuta organismul sa se apere sau sa fuga de pericolul aparut. Atunci cand corpul se confrunta cu astfel de pericole, raspunsul este unul partial fizic. Corpul produce cantitai mai mari de substante chimice precum cortizol, epinefrina si norepinefrina care declanseaza reactii fizice precum: cresterea tensiunii arteriale, transpiratie, stare de alerta, etc.Toti acesti factori energizeaza organismul si imbunatatesc capacitatea unei persoane de a raspunde unei situatii potential periculoase sau unei provocari.

Tipuri de stres

Exista trei tipuri de stres si anume: stresul acut, stresul acut episodic si stresul cronic.

Stresul acut. Reprezinta stresul pe termen scurt provocat adesea de factori stresori trecatori. Se dezvolta adesea sub presiunea evenimentelor care au avut loc recent sau a unor viitoare provocari, precum: termene limita la locuri de munca, vorbitul in public, organizarea unei nunti, etc. Cercetatorii mentioneaza ca acest tip de stres nu dauneaza pe termen lung precum stresul cronic sau cel acut episodic si ca in fond, corpul uman a fost proiectat din punct de vedere evolutiv pentru a raspunde la acest tip de stres ca mecanism de supravieuire.

Stresul acut episodic. Stresul acut episodic este atunci cand episoadele de stres acut sunt frecvente. Acesta se datoreaza unei stari frecvent anxioase si de ingrijorare pentru lucruri care ar putea avea loc, dar si suprasolicitarii. S-ar putea sa simtiti ca viata voastra este haotica si aparent treceti de la o criza la alta. Gestionat necorespunzator, stresul episodic acut poate contribui la boli grave, cum ar fi bolile de inima sau depresia clinica. De asemenea, poate contribui la alterarea relatiilor sociale sau profesionale. Astfel, este recomandat practicarea meditatiei sau a sportului, sfatul unui terapeut care sa te ajute sa raspunzi la stres si la inlaturarea factorilor stresori.

Stresul cronic. Acest tip de stres se dezvolta pe o perioada lunga de timp si este mai daunator. Statutul material precar, o familie disfunctionala, sau o casnicie nefericita sunt exemple de situatii care pot provoca stres cronic.

Apare atunci cand o persoana nu poate vedea nici o modalitate de a evita factorii de stres si inceteaza sa mai caute solutii. Stresul cronic impiedica revenirea organismului la un nivel normal al cortizolului, ceea ce poate contribui la dezvoltarea unor afectiuni cardiovasculare, respiratorii, imunitare, reproductive sau probleme de somn, dar poate duce si la depresie, anxietate sau tulburari mentale.

Specialistii considera din moment ce cauzele stresului cronic nu sunt adesea in controlul nostru, este important sa incercam sa canalizam energia si atentia catre lucrurile bune. Iti poti lua angajamentul unei stil de viata mai sanatos cu respectarea orelor de somn, adoptarea unui program de masa, atitudine pozitiva, practicarea unui hobby sau sport, adoptarea unei gandiri de tipul “partea plina a paharului” si luarea unor suplimente naturale pentru stare de calm, relaxare si reducerea nivelului de stres.

Simptomele stresului

Efectele fizice ale stresului pot include: transpiratie, durere de spate sau in piept, crampe sau spasme musculare, lesin, dureri de cap, iesiri nervoase, senzaii de intepaturi.
Reactiile emotionale pot include: furie, probleme de concentrare, oboseala, sentiment de nesiguranta, uitare, iritabilitate, obiceiul de a “rontai” unghille, senzatie de neliniste, tristete.

Remedii naturale pentru combaterea stresului

Magneziul- Conform unor studii recente, magneziul poate imbunatati functia creierului. Cercetarile arata ca magneziul joac un rol important in reglarea neurotransmitatorilor si poate ajuta la functiile creierului care reduc stresul si anxietatea. Mai exact, actioneaza la nivelul hipotalamusului, care ajuta la reglarea glandelor pituitare si suprarenale, glande responsabile pentru raspunsul la stres.

Rhodiola- Extractul de Rhodiola Rosea prezinta o serie de compusi naturali care cresc capacitatea organismului de a se adapta la stresul metabolic (fluctuatii de colesterol, glicemie, scaderea imunitatii, dereglari hormonale) precum si la stresul psihic (tulburari de somn, apetot scazut, iritabilitate, dureri de cap, oboseala).

Schizandra- este o planta adaptogena care ajuta organismul sa reziste efectelor anxietatii si stresului si creste rezistenta organismului. In plus, Schizandra scade productia de cortizol si creste performanta mentala.

Ashwagandha- Prin continutul sau de Withanolide, are un efect puternic antioxidant, protejand sistemul nervos de efectele degenerative cauzate de stresul oxidativ. Este un foarte bun reglator hormonal. Ajuta la reducerea nivelului de cortizol, care este foarte ridicat in conditii de stres intens.


MAGNEZEN calm

• Antistres natural
• Creste capacitatea de aparare a organismului la stres
• Formula concentrata cu Magneziu natural marin, complex de B-uri si 3 extracte din plante adaptogene


Citeste si

Arhiva

Nu sunt articole inrudite