Importanta sistemului imunitar in aceasta perioada

Publicat la data de: 14 Aprilie 2020 | Actualizat la data de: 14 Aprilie 2020
Importanta sistemului imunitar in aceasta perioada

Sistemul tau imunitar este format dintr-o colectie complexa de celule, procese metabolice si chimice care lucreaza 24/7 pentru a-ti proteja organismul de patogeni daunatori precum virusurile, bacteriile sau toxinele din mediu.

Este important sa-ti mentii sistemul imunitar in buna functionare pe tot parcursul anului pentru a te feri de boli si infectii, dar criza mondiala cauzata de noul coronavirus aduce importanta imunitatii pe primul loc!

De ce este important sa ai un sistem imunitar sanatos?
• Te protejeaza zi de zi de orice transfer de bacterii si patogeni dintre tine, alte persoane, animale sau mediul inconjurator
• Prima bariera de protectie este cea fizica, reprezentata de piele. Daca un patogen penetreaza acesta bariera, atunci intervine sistemul imunitar, care produce celule specifice, numite „natural killer”, care ataca organismul invadator
• Un raspuns imunitar lent creste riscul de boli grave si infectii severe
• Un sistem imunitar aflat in dezechilibru poate declansa o reactie imunitara care ataca celulele sanatoase proprii organismului, cauzand boli autoimune

Sistemul imunitar si COVID-19

Criza mondiala cauzata de noul coronavirus pune la incercare toate sistemele sociale, dar sistemul care conteaza cel mai mult este sistemul imunitar al fiecarei persoane. Iata aspectele cheie despre coronavirus si imunitate:
• Cel mai real sistem de aparare in fata COVID-19 este sistemul imunitar. Acesta functioneaza cel mai bine cand te hranesti corespunzator, cand iti controlezi foarte bine nivelul de stres si cand dormi minim 7 ore/noapte
• Daca stii ca ai un sistem imunitar slabit trebuie sa faci schimbari ale stilului de viata pentru efecte pe termen lung si poti incepe prin a consuma Vitamina C
• Vitamina C este un nutrient esential care stimuleaza capacitatea naturala a organismului de a se lupta cu virusuri si bacterii, atunci cand se administreaza in doze mari
• Alti nutrienti esentiali pentru fortificarea sistemului imunitar sunt Vitamina D3 in combinate cu Calciu si Vitamina K2, Zincul sau Magneziul

Vitamina C stimuleaza si sustine sistemul imunitar in lupta cu virusuri si bacterii

Vitamina C este recunoscuta pentru beneficiile pe care le are in tratamentul racelilor si a gripei, dar in acelasi timp are si capacitatea de a intari sistemul imunitar. In mod special, Vitamina C creste activitatea si actiunea celulelor imunitare care ataca virusurile, bacteriile, mucegaiurile sau sporii ciupercilor, patogeni care pot declansa boli grave si infectii.

Actiunea de antioxidant a Vitaminei C, creste capacitatea organismului de a se lupta cu stresul oxidativ si cu inflamatia, creand un mediu ostil dezvoltarii virusurilor si bacteriilor.

Ca actiune antivirala, Vitamina C intervine direct asupra sistemului imunitar prin:
• Cresterea productiei de interferon, ceea ce previne infectarea celulelor cu virusuri
• Stimuleaza activitatea anticorpilor
• Creste functia de fagocitoza, procesul natural prin care organismul elimina agentii patogeni daunatori
• Creste productia celulelor imunitare T, B, NK etc.
• Inactiveaza ARN-ul si ADN-ul virusurilor, stopand dezvoltarea lor
• Scade actiunea de citokine pro-inflamatoare

Solutia unui sistem imunitar puternic: Pachet Vitamina C Forte 100% naturala

Pachetul Vitamina C Forte este format din doua flacoane cu noul produs Herbagetica pe baza de Vitamina C 100% naturala extrasa din Acerola. Fiecare capsula livreaza 400 mg de extract standardizat in Vitamina C naturala, asigurand 85% din necesarul zilnic de Vitamina C livrat intr-o formula naturala. Comparativ cu alte produse Vitamina C Forte nu contine Vitamina C de sinteza (acid ascorbic), indulcitori sau arome.

Pentru un efect terapeutic garantat dozajul recomandat de Vitamina C difera in functie de necessitate:
Pentru aportul zilnic se recomanda la adulti intre 80 mg pana la 2000 mg /zi; pentru sarcina si alaptare intre 120 mg pana la 2000 mg/zi, pentru adolescenti intre 80 mg pana la 1800 mg/zi.

Pentru persoanele fumatoare se recomanda inca 35 mg/zi, caci fumatul poate inhiba absorbtia de Vitamina C.

Pentru deficiente de Vitamina C se recomanda intre 100 si 250 mg de una, doua ori pe zi.

Pentru raceala si gripa: 1000 – 3000 mg/zi.

Pentru afectiuni inflamtoare: 1200 mg /zi.

Alege ce e mai bine pentru tine si imunitatea ta cu Vitamina C Forte!

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/conditionsandtreatments/immune-system
https://en.wikipedia.org/wiki/Immune_system


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • 10 moduri prin care poate fi imbunatatit sistemul imunitar 10 moduri prin care poate fi...

    Generalitati Mentinerea functionarii optime a sistemului imunitar este unul din cele mai bune lucruri pe care cineva il poate face pentru sanatatea sa. Multi oameni nu contribuie la stimularea sistemului imunitar si asteapta ca aceasta functie vitala sa atinga cel mai...citeste mai mult