Deficienta de vitamine si minerale

Publicat la data de: 08 Ianuarie 2014 | Actualizat la data de: 09 Noiembrie 2018
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Deficienta de vitamine si minerale

Organismul are nevoie de vitamine si de minerale pentru a functiona si pentru a indeplini atat functii de baza, cat si procese complexe.

Printre substantele cele mai importante pentru organism se numara vitaminele A, C, D, E, K, complexul de vitamine B, precum si minerale ca zincul, magneziul, calciul sau iodul.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Sunt esentiale
  3. Deficitul de vitamine
  4. Deficitul de minerale
  5. Citeste pe aceeasi tema

Sunt esentiale

Sus

Vitaminele si mineralele sunt implicate in toate functiile organismului, de la transformarea alimentelor in energie si diviziunea normala a celulelor, pana la apararea organismului prin actiunea sistemului imunitar si dezvoltarea sistemelor nervos si osos.

Majoritatea vitaminelor si mineralelor sunt obtinute din alimentatie, intrucat organsimul nu are capacitatea de a le produce intern. De aceea, este important sa ne asiguram ca avem o alimentatie diversificata care sa furnizeze o varietate si o cantitate suficienta de vitamine si minerale.

Cantitatea optima de vitamine si minerale este raportata la fiecare individ, in functie de varsta, istoric medical, stil de viata etc.

Deficitul de substante nutritive inseamna aparitia unor probleme in functionarea organismului, de aceea trebui sa fim atenti la semnalele primite si sa luam masuri pentru remedierea situatiei.

Deficitul de vitamine

Sus

O cantitate insuficienta de vitamina A se manifesta prin uscarea pielii si a mucoaselor, scaderea acuitatii vizuale nocturne, o imunitate scazuta, precum si iritarea pielii in urma expunerii la soare.

Vitamina C este cunoscuta pentru capacitatile antioxidante si roul sau in activarea sistemului imunitar. Deficitul de vitamina C este semnalata de organism prin aparitia starilor de oboseala, de somnolenta, printr-o rezistenta scazuta la efort si la infectii.

Acneea, cariile si fragilitatea oaselor sunt indicatori ai deficientei de vitamina D.

Vitamina E este printre vitaminele cel mai bine absorbite de organism, insa o cantitate insuficienta din aceasta duce la probleme serioase precum distrofia musculara, scaderea imunitatii, precum si imbatranirea cutanata prematura.

Deficitul de vitamina K poate cauza probleme de coagulare a sangelui, iar cea de vitamine din complexul B se rasfrange asupra sanatatii sistemului nervos, muscular, pielii, parului si sistemului gastrointestinal.

Deficitul de minerale

Sus

Valorile diminuate ale mineralelor din organism pot afecta, de asemenea, sanatatea. Cantitatea de zinc influenteaza functionarea sistemului imunitar si apetitul.

Apatia este un simptom al deficientei de magneziu, asemeni dificultatilor de concentrare, tulburarilor de memorie si spasmelor musculare. Spasemele musculare sunt un indicator si al lipsei de calciu.

Deficitul de calciu este semnalata si de furnicaturi si amortirea membrelor, iritabilitatea si palpitatiile cardiace. Un nivel scazut de iod in organism duce la oboseala, la acumularea de kilograme in plus, depresie si hipotiroidie.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Vitaminele esentiale pentru un copil sanatos, energic si destept Vitaminele esentiale pentru un copil...

    Vitaminele au un rol esential in sustinerea dezvoltarii organismului si functionarii corecte a acestuia. Desi energia este furnizata de carbohidrati, proteine si grasimi, fara un aport optim de vitamine, orice persoana se simte letargica. Rolul vitaminelor este cu...citeste mai mult

  • Tipuri de nuci excelente pentru sanatate Tipuri de nuci excelente pentru sanatate

    Generalitati Nucile sunt alimente nutritive care sunt adesea subestimate. Consumul de nuci proaspete este asociat cu diminuarea valorilor colesterolului rau, scaderea in greutate, reducerea riscului aparitiei de cancer si boli cardiovasculare. Efectele...citeste mai mult

  • Tofu, o sursa importanta de proteine, fier si vitamina B Tofu, o sursa importanta de proteine,...

    Generalitati Tofu are in compozitie boabe de soia si este o sursa importanta de proteine, cu putine calorii, dar bogata in fier. Tofu are o aroma pe care putini oameni simt nevoia sa o imbunatateasca pentru a o transforma intr-un aliment si mai gustos....citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate