Ai inceput sa uiti? Iata ce poti face pentru imbunatatirea memoriei

Publicat la data de: 19 Iulie 2018 | Actualizat la data de: 19 Iulie 2018

Generalitati

Sus
Ai inceput sa uiti? Iata ce poti face pentru imbunatatirea memoriei

Fiecare persoana sufera pierderi de memorie, mai ales atunci cand viata sa devine foarte ocupata. In vreme ce pierderile de memorie sunt normale, o memorie slaba poate crea o serie de frustrari.

Genetica joaca un rol important in pierderea memoriei, in special in conditii neurologice grave cum ar fi boala Alzheimer. Cu toate acestea, dieta si stilul de viata au un impact major si asupra memoriei.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Modalitati de imbunatatire a memoriei
  3. Citeste pe aceeasi tema

Modalitati de imbunatatire a memoriei

Sus

Diminuarea consumului de zahar. Consumul prea mare de zahar este asociat cu o serie de probleme de sanatate si boli cronice, inclusiv cu declinul cognitiv. Cercetarile au aratat ca o dieta bogata in zahar diminueaza capacitatea de memorare si inclusiv volumul creierului.

Mentinerea unei greutati optime. Obezitatea este considerata un factor de risc pentru declinul cognitiv. Greutatea excesiva poate duce la schimbari genetice care afecteaza negativ memoria.

Obezitatea duce, de asemenea, la rezistenta la insulina si inflamatie, ambele putand afecta negativ creierul. Greutatea corporala peste medie este asociata cu un risc crescut de a dezvolta boala Alzheimer, o boala progresiva care distruge memoria si functia cognitiva.

Odihna. Lipsa odihnei a fost asociata cu o memorie slaba. Somnul joaca un rol important in consolidarea memoriei, proces in care amintirile pe termen scurt sunt intarite si transformate in amintiri de lunga durata. Pentru o sanatate optima, expertii in sanatate recomanda ca adultii sa aiba intre sapte si noua ore de somn pe noapte.

Reducerea consumului de alcool. Consumul prea multor bauturi alcoolice afecteaza in multe moduri sanatatea si poate avea un impact negativ asupra memoriei. Alcoolul are efecte neurotoxice asupra creierului. Consumat in mod constant, alcoolul afecteaza hipocampul, o parte a creierului asociata cu memoria.

Reducerea aportului de carbohidrati rafinati. Consumul unor cantitati mari de carbohidrati rafinati, precum prajituri, cereale, biscuiti, orez alb si paine alba, poate afecta memoria. Aceste alimente au un indice glicemic ridicat, ceea ce inseamna ca organismul le digera rapid, ducand la o crestere a nivelului zaharului din sange. Studiile au aratat ca dieta bogata in carbohidrati rafinati este asociata cu dementa, declinul cognitiv si reducerea functiei cognitive.

Sporirea aportului de vitamina D. Vitamina D este un nutrient important care joaca multe roluri vitale in organism. Nivelurile scazute ale vitaminei D au fost legate de o serie de probleme de sanatate, inclusiv o reducere a functiei cognitive si riscul mai mare de a dezvolta dementa.

Organizarea. Uitarea incepe cel mai adesea cu lucruri marunte, care altadata erau considerate banale. Spre exemplu, uiti unde ai pus cheile sau unde ai lasat incarcatorul pentru telefon. Se recomanda ca aceste obiecte sa fie puse mereu in acelasi loc, pentru a fi mai usor de identificat.

Notitele. O metoda simpla de a evita uitarea anumitor actiuni sau evenimente este notarea lor intr-un carnetel, intr-o agenda sau pe un calendar. E suficient ca seara, inainte de culcare, aceste notite sa fie consultate pentru ca ele sa ramana intiparite in memorie pentru a doua zi.

Jocurile de cuvinte. Parolele utilizate trebuie sa insemne intotdeauna ceva de care iti poti aminti usor. Spre exemplu, un eveniment, castigarea campionatului de catre echipa favorita poate lua forma unui acronim. De asemenea, completarea cuvintelor incrucisate este un bun stimulent pentru memorie.


Citeste si

Arhiva
  • 7 modalitati de prevenire a pierderilor de memorie 7 modalitati de prevenire a...

    Generalitati Asa cum anumite parti ale corpului se rideaza sau se se deformeaza, creierul se micsoreaza o data cu inaintarea in varsta, conexiunile neuronale se incetinesc si se formeaza cat mai putine celule nervoase. Procesul incepe mai devreme de 30 de ani si...citeste mai mult

  • Obezitatea la copii si sportul Obezitatea la copii si sportul

    Cand vorbim despre obezitatea la copii, consider ca exista vinovati in cazul cand nu sunt cauze medicale. Acestia sunt parintii. Da, ei sunt exemplul cel mai apropiat de copil si ei sunt si autorii construirii regimului igieno - dietetic al acestuia. Inca din primul an...citeste mai mult

  • Diete pentru slabit sarace in carbohidrati Diete pentru slabit sarace in...

    Generalitati Conceptul unei diete sarace in carbohidrati consta in limitarea ingestiei anumitor tipuri de carbohidrati. Se considera ca ingestia carbohidratilor rafinati poate duce la eliberarea in circulatie a unei cantitati crescute de insulina, determinand astfel...citeste mai mult