Primul ajutor in supradoza de medicamente si droguri

Primul ajutor in supradoza de medicamente si droguri

Suprodoza de medicamente si droguri se refera la adminstrarea incorecta a unor substante medicamentoase sau stupefiante, inclusiv a alcoolului.

O doza prea mare poate fi ingerata brusc (printr-o cantitate mare de substanta) sau treptat, pe masura ce medicamentul sau drogul se acumuleaza in organism intr-o perioada mai lunga de timp.

Interventia medicala de specialitate prompta este foarte importanta pentru salvarea vietii unei persoane intoxicate cu medicamente sau substante stupefiante.

Puteti recunoaste supradoza de medicamente prin urmatoarele simptome:

- dimensiune anormala a pupilelor;
- stare de agitatie;
- convulsii;
- comportament paranoic sau delirant;
- dificultati de respiratie;
- stari de ameteala sau vertij;
- halucinatii;
- greata si varsaturi;
- pupile care nu reactioneaza la expunerea la lumina;
- ataxie;
- transpiratie excesiva;
- tremur corporal;
- stare de inconstienta.

Primul ajutor in supradoza de medicamente presupune urmarea pasilor de mai jos:

- Verificati caile respiratorii ale victimei, respiratia si pulsul. Daca este necesar, incepeti resuscitarea cardio-respiratorie. Rugati pe cineva sa sune la 112 sau apelati serviciul de urgenta, daca nu se mai afla alte persoane prin preajma.
- In cazul in care pacientul este inconstient, dar respira, asezati-l cu grija in pozitia de siguranta (cu capul si torso-ul orientat pe o parte). Daca pacientul este constient, indepartati hainele stramte, acoperiti-l cu o patura si asigurati-l ca totul va fi bine.
- Daca victima prezinta convulsii, acordati-i primul ajutor pentru acestea.
- Monitorizati cu atentie semnele vitale ale victimei (puls, rata respiratiei, presiunea arteriala) pana la sosirea echipajului de pe ambulanta.
- Daca este posibil, incercati sa aflati care este substanta responsabila cu simptomele, ce cantitate a fost administrata si cand. Pastrati flaconul daca intrati in posesia acestuia si transmiteti toate aceste informatii cadrelor medicale.

Citeste si

Arhiva
  • Diabetul zaharat non-insulino-dependent (DZ de tip II) la copii Diabetul zaharat...

    Generalitati DZ de tip II (non-insulino-dependent) este o afectiune cronica care apare cand pancreasul secreta cantitati insuficiente de insulina sau modul in care organismul utilizeaza insulina este deficitar. La majoritatea pacientilor cu DZ de tip II, rezistenta...citeste mai mult

  • Tulburarile anxioase- terapie si sfaturi utile Tulburarile anxioase- terapie si...

    Generalitati Tulburarile anxioase si atacurile de panica se caracterizeaza prin aparitia unei temeri intense, a unei anxietati importante ce poate determina instalarea unor episoade dispneizante, aritmice sau a unor probleme gastrointestinale. Atacurile de...citeste mai mult

  • Supradoza de medicamente la copii. Masuri de prim ajutor Supradoza de medicamente la copii....

    Generalitati Supradoza de medicamente la copii este un act de iresponsabilitate al parintilor. Lipsa supravegherii acestora, precum si lasarea la-ndemana lor a medicamentelor si substantelor toxice ii poate costa viata pe copii. Inghitirea accidentala a...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK