Cum ne putem mentine articulatiile sanatoase?

Generalitati

Sus
Cum ne putem mentine articulatiile sanatoase?

Articulatiile sunt mecanisme fragile si, odata ce cartilajele se erodeaza, acestea nu mai pot fi refacute.

Subtierea cartilajelor duce treptat la instalarea osteoartritei, denumita si artrita degenerativa, o boala ce se manifesta prin umflarea sau iritarea articulatiilor, insotita de dureri, rigiditate si limitarea miscarilor.

Afectiunile musculo-scheletale sunt printre cele mai des intalnite probleme de sanatate care apar odata cu inaintarea in varsta. In functie de factorii de risc, dar si de stilul de viata, bolile din aceasta categorie pot fi inregistrate si la persoane mai tinere.

Orice persoana care doreste sa-si pastreze articulatiile sanatoase trebuie sa tina cont de alimentatie, de greutatea corporala si sa faca miscare zilnic.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Cum se pastreaza articulatiile sanatoase
  3. Principalele alimente care pot proteja articulatiile
  4. Articole similare

Cum se pastreaza articulatiile sanatoase

Sus

• Activitate fizica regulata. Muschii puternici ajuta la mentinerea stabilitatii incheieturii. In plus, cu cat muschii corpului sunt intr-o forma mai buna, cu atat scade riscul unei eventuale accidentari.

Este indicat sa se practice activitati fizice care intaresc muschii, fara a afecta cartilajele: pilates, yoga si inot.

O greutate normala. O persoana care are probleme de greutate, de exemplu un pacient supraponderal sau obez, va ajunge sa aiba si probleme legate de articulatii, deoarece cu cat greutatea depaseste limitele recomandate, cu atat presiunea pusa asupra articulatiilor este mai mare.

Obezitatea este unul dintre factorii de risc in aparitia osteoartritei de la nivelul genunchilor si soldurilor.

Alimente sanatoase. Pentru a le mentine sanatoase, articulatiile au nevoie mai ales de vitaminele B, C, acizi grasi Omega 3 si 6, zinc si seleniu.

Principalele alimente care pot proteja articulatiile

Sus

Somon salbatic. Acesta este una dintre cele mai bogate surse de compusi antiinflamatori: acizii grasi Omega 3. In plus, acesta contine si vitamina D, care este extrem de importanta pentru sanatatea oaselor si a incheieturilor.

Mere. Merele sunt bogate in quercitina, un antioxidant important in formarea colagenului, iar colagenul este o substanta care contribuie la fermitatea pielii, de aceea consumul regulat de mere poate preveni afectiunile articulare.

Migdale sau arahide. Acestea sunt surse importante de vitamina E, care are rolul de a proteja articulatiile impotriva deteriorarii.

Broccoli. Este indicat sa consumati cat de des posibil broccoli, fiindca acesta contine multe vitamine benefice pentru articulatii, mentinandu-le sanatoase cat mai mult timp.

Produse lactate. Pentru prevenirea problemelor articulare, este recomandat consumul de produse lactate: lapte dulce, iaurt, sana, kefir si branzeturi. Lactatele ofera calciu si vitamina D, fosfor si magneziu, asigurand formarea si intretinerea unui os sanatos, fara rahitism in copilarie si fara osteoporoza mai tarziu, ceea ce menajeaza si faciliteaza functionarea articulatiilor.

Cereale integrale si banane. Acestea sunt bogate in vitamine din grupul B, esentiale pentru sanatatea articulatiilor.

Creveti. Acestia contin vitamina D, acizi grasi Omega 3, fier, vitaminele C si B12, dar si zinc si seleniu, antioxidanti care au rolul de a reduce si de a ameliora inflamatia articulatiilor.

Fructe de padure. Este indicat sa se consume frecvent afine, capsuni si zmeura, deoarece incetinesc uzura articulatiilor. Sunt o sursa de antioxidanti, despre care se crede ca au rolul de a preveni artrita.

Citeste si

Arhiva
  • Picioarele: 18 indicii despre sanatate Picioarele: 18 indicii despre sanatate

    Medicii afirma ca multe probleme de sanatate, pornind de la diabet si pana la deficiente nutritionale, pot fi detectate printr-o observare atenta a picioarelor. Impreuna, picioarele contin un sfert dintre oasele corpului si fiecare picior are 33 de articulatii, 100 de...citeste mai mult

  • Beneficiile pentru sanatate ale apei Beneficiile pentru sanatate ale apei

    Generalitati Sa beti o cantitate suficienta de apa este vital pentru sanatatea dumneavoastra. Fiecare celula din corpul uman are nevoie de apa, acesta fiind motivul pentru care este atat de important sa beti lichide. Creierul este format in proportie de 90% din...citeste mai mult

  • Boala Crohn - inflamatia colonului Boala Crohn - inflamatia colonului

    Generalitati Boala Crohn este deseori intalnita la mai multi membrii ai aceleasi familii (transmitere genetica). Nu se cunoaste exact de ce unele persoane devolta boala, insa exista studii medicale de specialitate care au dovedit existenta anumitor factori...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Medici recomandati
Servicii specializate
+1
Vezi toate serviciile
Mai putin
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK