Solutiile naturale pentru sustinerea sistemului imunitar

Publicat la data de: 20 Februarie 2017 | Actualizat la data de: 15 Noiembrie 2018
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Solutiile naturale pentru sustinerea sistemului imunitar

Odata cu aparitia sezonului rece apar si problemele de sanatate ce tin de imunitatea organismului. Cu totii resimtim oboseala caracteristica zilelor friguroase de iarna si suntem afectati in egala masura de creterea incidentei virozelor in timpul sezonului rece.

Zilnic suntem expusi la peste 40.000 de toxine care solicita organismul: insecticide, smog, noxe, aer poluat, produsele cosmetice, produsele casnice, solutii de curatare, detergenti, vopsele, fumatul, mediul chimic de lucru, metalele grele, toate acestea constituie surse de radicali liberi- subtante toxice, instabile, dar foarte active ce distrug celulele sanatoase ale organismului, ducand la aparitia unor afectiuni serioase, scaderea imunitatii, imbatranire celulara.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Organismul nostru este conceput inteligent
  3. Ce putem face pentru a ne intari imunitatea?
  4. Citeste pe aceeasi tema

Organismul nostru este conceput inteligent

Sus

Ne nastem si dobandim pe parcursul vietii o serie de mecanisme de aparare impotriva microorganismelor patogene, rolul acestor mecanisme de aparare fiind de a ne proteja impotriva imbolnavirilor. Totalitatea acestor mecanisme de aparare reprezinta sistemul nostru imunitar.

O imunitate scazuta solicita functiile organismului, il supune unui efort suplimentar, scade in acelasi timp energia si capacitatea organismului de a functiona la cote maxime, ingreunand procesul de detoxifiere si regenerare a tesuturilor.

Ce putem face pentru a ne intari imunitatea?

Sus

- Alimentatia echilibrata contribuie la mentinerea sanatatii in aceasta perioada. Puteti consuma frecvent portocale, afine, coacaze, kiwi, ghimbir, toate acestea contin vitamina C si reduc riscul aparitiei infectiilor sau virozelor specifice sezonului rece.

Foarte important este sa va asigurati ca dormiti suficient noaptea. Insomniile repetate ne scad sistemul imunitar si ne fac predispusi la boli precum raceli, gripe sau infectii. Aadar, cel putin sapte ore de somn pe noapte sunt asociate cu rezistenta crescuta la boli infectioase.

- Imbracati-va gros. Pentru a evita riscul aparitiei racelilor, cistitelor si a problemelor articulare este bine intotdeauna sa aveti haine groase specifice temperaturilor scazute: caciula, fular, manusi, cizme imblanite si sa va feriti de expunerea prelungita la frig.

Pe langa o dieta echilibrata, un stil de viata activ si mentinerea unei atitudini pozitive in viata, suplimentele alimentare te pot ajuta sa echilibrezi carentele nutritionale si sa iti imbunatatesca semnificativ raspunsul imunitar.


Citeste si

Arhiva
  • Trei vitamine care iti cresc imunitatea Trei vitamine care iti cresc imunitatea

    Generalitati Nutrientii care hranesc organismul sunt implicate si in sustinerea imunitatii. In caz de caderi imunitare sau in perioadele in care organismul este mai intens solicitat si isi consuma resursele mai rapid decat in alte perioade, este nevoie de un aport...citeste mai mult

  • ImmunoMix - Creste imunitatea organismului tau! ImmunoMix - Creste imunitatea...

    In perioada rece, organismul tau este supus actiunii diferitor factori nocivi: frig, stres, oboseala, etc. Toamna si iarna nu mai ai energia de pe timpul verii si acest lucru iti afecteaza randamentul si starea de sanatate. Laboratoarele Aboca , numarul...citeste mai mult

  • Raceala, gripa si alergia: diferentele dintre ele si tratamentul corect Raceala, gripa si alergia:...

    Generalitati Distinctia dintre raceala, gripa si alergie este deseori dificil de realizat, de vreme ce simptomele initiale sunt aproape aceleasi. Secretiile nazale, congestia sau disconfortul la inghitire pot sa apara in toate cele trei afectiuni, insa modul in care...citeste mai mult