Vitamine pentru un bronz sanatos

Publicat la data de: 23 Iulie 2008 | Actualizat la data de: 03 Iulie 2012

Introducere

Sus
Vitamine pentru un bronz sanatos

Vara asta se poarta bronzul! Ca in fiecare vara, de altfel, probabil te gandesti cum sa te bronzezi cat mai uniform, cum sa-ti pastrezi pielea bronzata cat mai mult timp si cum sa iti mentii sanatatea pielii. Iti vindem un pont: o alimentatie sanatoasa te va ajuta foarte mult!
Razele ultraviolete emise de soare actioneaza asupra epidermei si determina importante efecte biologice care duc la eliberarea de radicali liberi la nivelul celulelor epidermei. Exista insa molecule capabile sa intercepteze radicalii liberi si sa protejeze celulele de actiunea acestora. Este vorba despre provitamina A, vitaminele antioxidante C si E, zinc, seleniu si carotenoizi.

Cuprins articol

  1. Introducere
  2. Ultravioletele afecteaza sanatatea pielii
  3. Actiunea benefica a alimentelor bogate in multivitamine
  4. Citeste pe aceeasi tema

Ultravioletele afecteaza sanatatea pielii

Sus

Razele ultraviolete actioneaza asupra diferitilor constituenti celulari: proteine, acizi nucleici, membrane citoplasmatice, distrug capilarele sangvine si fibroblastii. Ultravioletele de tip B induc formarea dimerilor in lanturile de ADN. Aceste fenomene blocheaza traducerea informatiei genetice celulare si impiedica repararea acestora, determinand tulburari metabolice (imbatranirea celulara) si eventual moarte celulara sau multiplicarea dezordonata a celulelor (cancer).
Concret, efectele sunt:
- uscarea pielii;
- riduri marcate
- pierderea elasticitatii pielii;
- pigmentare (lentigo solar);
- purpura;
- telangiectazii;
- atrofia epidermei sau deshidratarea.
Toate acestea sunt semne ale imbatranirii pielii cauzate de actiuniea nociva a razelor ultraviolete.

Actiunea benefica a alimentelor bogate in multivitamine

Sus

Alimentele bogate in seleniu, beta-caroten, vitamina E ne protejeaza pielea de soare pentru ca actioneaza contra radicalilor liberi si cresc toleranta pielii la actiunea razelor ultraviolete.

Seleniul: este un oligoelement care se gaseste in carne, legume, fructe de mare, branzeturi si toate alimentele bogate in proteine.
Protejeaza epiderma de razele soarelui, faciliteaza bronzarea si incetineste imbatranirea cutanata actionand contra radicalilor liberi. Trebuie consumat in cantitati destul de mari pentru ca actiunea sa sa fie intr-adevar eficace (echivalentul a 200 grame legume verzi/zi). Majoritatea adultilor au carenta de seleniu, in special fumatorii.

Beta-carotenul: carotenoizii sunt pigmenti naturali prezenti in fructe si legume.
Stimuleaza imunitatea si contribuie la reinnoirea celulelor si se opun formarii colagenazei - enzima care distruge colagenul de la nivelul pielii. Beta-carotenul este precursor al vitaminei A (retinol) si se gaseste in morcovi, spanac, caise, piersici, grapefruit.

Vitamina A: este prima vitamina descoperita (in 1913), este liposolubila, fiind absorbita prin lipide. Previne cancerele cutanate, favorizeaza cicatrizarea si ajuta la reinnoirea celulelor pielii. O gasim in toate tesuturile animale sub forma de retinol.

Vitamina C: este benefica in tratamentul preventiv al imbatranirii cutanate. Continuta in principal in legume si fructe, e prezenta in cantitate mare in spanac, varza de Bruxelles, conopida, varza, portocale, lamaie, grapefruit, rosii, piersici.

Vitamina E: previne imbatranirea celulara ameliorand toleranta pielii la soare. Are rol antiimbatranire complet si actioneaza in sinergie cu seleniu si vitamina C pentru prevenirea degradarii acizilor grasi esentiali. Este prezenta in nuci, germeni de cereale, legume verzi, galbenus de ou si unt.


Autor: Dr. Laura Bara
Sursa: Revista Slab sau gras


Citeste si

Arhiva
  • Vitaminele sustin un mod de viata sanatos Vitaminele sustin un mod de viata...

    Generalitati Majoritatea oamenilor cunosc faptul ca vitaminele sustin un mod de viata sanatos, cu cat mai putine imbolnaviri. Vitaminele disponibile in prezent sunt mult mai complexe si orientate catre anumite aspecte ale organismului si sanatatii unei persoane....citeste mai mult

  • 9 trucuri pentru o piele sanatoasa pe timpul iernii 9 trucuri pentru o piele sanatoasa pe...

    Generalitati Chiar daca iarna nu mergeti la plaja si sunteti nevoita sa purtati haine groase, pielea trebuie sa fie foarte bine ingrijita. Aflati cum va puteti ingriji pielea pe timpul iernii! In cazul multor persoane efectul zilelor reci la nivelul pielii...citeste mai mult

  • Un somn sanatos cu Magielle Un somn sanatos cu Magielle

    Chiar daca criza permanenta de timp ne indeamna de multe ori sa furam din orele de somn, acesta este esential pentru sanatatea noastra. Sunt multi factori care determina calitatea somnului. Este important sa nu ne culcam cu stomacul plin, sa dormim intr-o camera...citeste mai mult