Trucuri pentru o memorie de invidiat

Generalitati

Sus
Trucuri pentru o memorie de invidiat

Memoria este un atribut foarte important al omului, de aceea trebuie sa ai grija de ea inca din tinerete, astfel incat sa functioneze in parametri normali pentru cat mai mult timp.

Mai mult, sunt numeroase studii care sustin ca o memorie cat mai activa si mai antrenata poate sa previna boala Alzheimer.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Modalitati de a-ti pastra mintea agera
  3. Articole similare

Modalitati de a-ti pastra mintea agera

Sus

Alimentatia joaca un rol foarte important deoarece poate sa contribuie la mentinerea capacitatii de concentrare si la stimularea memoriei. De aceea, este indicat sa consumi cat mai multe fructe si legume cu frunze verzi, care contin antioxidanti si elemente nutritive.

Sportul este si el esential pentru mentinerea starii de sanatate si, implicit, a memoriei. Exercitiile fizice au un rol important in imbunatatirea circulatiei sangelui, oxigenarea creierului si, prin urmare, acesta va functiona excelent.

In plus, prin miscare regulata iti poti diminua considerabil riscul de aparitie al bolilor cardiovasculare.

Dormi cel putin opt ore pe noapte si, daca este posibil, culca-te inainte de ora 23.00. Nu uita: creativitatea si spontaneitatea sunt direct proportionale cu odihna!

Mentine un echilibru in ceea ce priveste nivelul de stres. Chiar daca este greu, incearca sa-ti diminuezi nivelul de stres, cauta sa ai cel putin acasa activitati care sa-ti faca placere.

Joaca-te in timpul liber. Astfel, jocuri precum sahul, scrabble, dezlegarea de rebusuri sau de integrame au rolul de a-ti antrena mintea. De asemenea, citeste cat mai multe carti din diferite domenii de activitate, care sa-ti aduca bucurie si sa-ti tina mintea ocupata.

Asculta muzica! Muzica are un efect de linistire, dar si de revigorare a memoriei.

Socializeaza cat de des poti. Iesi in parc sau vorbeste la telefon cu prietenii, discutand despre cat mai multe subiecte.

Glucoza este unicul „aliment” pe care il consuma neuronii, acestia avand o influenta benefica asupra memoriei de lunga durata. De aceea, este important sa incerci sa mentii un nivel optim de glucoza in sange.

In acelasi timp, este recomandat sa nu exgerezi si sa iti monitorizezi nivelul glucozei, deoarece aceasta poate determina o glicemie peste limita normala, ceea ce poate conduce in timp la diabet zaharat.

• Poti lua suplimente cu vitamina B, intrucat ajuta la buna functionare a creierului sau iti poti furniza doza de vitamina B din alimente precum: ficat, galbenus de ou, drojdie de bere.

Morcovii cresc capacitatea de memorare. Acelasi efect il au si nucile, asa ca le poti consuma fara griji.

Poti consuma ciocolata neagra pentru a avea o memorie buna pentru cat mai mult timp. Acesta are rolul de a activa anumite sisteme ale creierului, responsabile cu pomparea dopaminei, un element chimic important. Aceste sisteme imbunatatesc capacitatea de memorare si mentin memoria in stare optima.

Exercitii care sa-ti mentina memoria cat mai activa. Cu siguranta ai un nepot pe care sa-l ajuti la matematica sau care sa-ti solicite ajutorul, de exemplu la tabla inmultirii. In consecinta, operatiile matematice iti pot fi de real ajutor.

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Memory MAX: Memorie la capacitate MAXima Memory MAX: Memorie la capacitate MAXima

    Sistemul tau nervos are nevoie de regenerare, mai ales daca este supus unor perioade de efort suplimentar. Persoanele care traverseaza o perioada de solicitare intelectuala, precum pregatirea pentru un examen, pot avea nevoie de ajutor. In astfel de situatii, Memory...citeste mai mult

  • 7 modalitati de prevenire a pierderilor de memorie 7 modalitati de prevenire a...

    Generalitati Asa cum anumite parti ale corpului se rideaza sau se se deformeaza, creierul se micsoreaza o data cu inaintarea in varsta, conexiunile neuronale se incetinesc si se formeaza cat mai putine celule nervoase. Procesul incepe mai devreme de 30 de ani si...citeste mai mult

  • Tulburarile afective sezoniere Tulburarile afective sezoniere

    Generalitati Aparitia depresiei in timpul zilelor scurte de iarna si revigorarea in timpul primaverii si a verii definesc tulburarile afective sezoniere. Acestea reprezinta o forma de depresie ce afecteaza o anumita persoana in aceeasi perioada a anului, de...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Medici recomandati
Servicii specializate
+3
Vezi toate clinicile
Mai putin