Trucuri pentru a face fata zilelor caniculare

Publicat la data de: 23 August 2018 | Actualizat la data de: 23 August 2018
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Trucuri pentru a face fata zilelor caniculare

In timpul zilelor calduroase de vara, organismul se supraincalzeste, drept urmare, apar crampele musculare, epuizarea si chiar insolatia. In acest context, pacientii cu boli cronice pot suferi o inrautatire a simptomelor.

Este foarte important ca temperatura corpului unei persoane sa ramana in intervalul de 36,1-37,2 grade Celsius. Daca temperatura corpului creste peste aceasta valoare, persoana poate dezvolta o boala asociata cu caldura. Atunci cand este foarte cald, corpul trebuie sa produca transpiratie pentru a se raci.

In anumite conditii, transpiratia este insuficienta, iar temperatura corporala a persoanei creste rapid. Acest lucru se intampla de regula atunci cand pacientul este deshidratat. In plus, unele persoane suporta caldura mai greu decat altele.

Persoanele in varsta si cele care iau anumite medicamente sunt mai putin capabile sa produca transpiratie. De asemenea, copiii mici au o temperatura corporala mai mare si transpira mai putin.

Expunerea la temperaturi ridicate poate provoca agravarea bolilor existente: de exemplu, se declanseaza un atac de cord, provocand leziuni grave permanente (deteriorarea creierului sau a altor organe vitale) si, in cazuri extreme, duce la deces.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Cele mai vulnerabile categorii
  3. Cum sa faceti fata temperaturilor ridicate?
  4. Simptomele deshidratarii
  5. Citeste pe aceeasi tema

Cele mai vulnerabile categorii

Sus

- persoanele peste 65 de ani;
- nou-nascutii si copiii mici;
- pacientii cu boli cardiace sau respiratorii si diabet;
- persoanele obeze;
- persoanele aflate sub anumite tratamente;
- cei care lucreaza in aer liber sau in incaperi slab ventilate.

Cum sa faceti fata temperaturilor ridicate?

Sus

Beti multa apa. Una dintre cele mai bune modalitati de a evita complicatiile legate de caldura este sa beti multa apa, chiar daca nu va este sete, pentru a evita deshidratarea. Evitati bauturile alcoolice, pe cele fierbinti sau cu zahar, deoarece cresc riscul de deshidratare.

Mentineti temperatura corpului in limitele normale. Beti bauturi reci si consumati alimente reci, precum salate, fructe. Purtati haine lejere, din fibre naturale si faceti dusuri racoritoare cat de des posibil.

Mentineti casa racoroasa. Pastrati o temperatura mai scazuta in incaperile locuintei, tragand pe timpul zilei draperiile sau jaluzelele. Utilizati cat mai putin posibil aragazul si cuptorul.

Pastrati alimentele in siguranta. Alimentele trebuie depozitate corespunzator (in frigider, congelator, camara), pentru a se evita alterarea acestora.

Simptomele deshidratarii

Sus

Deshidratarea are loc atunci cand organismul nu are suficiente lichide pentru a-si indeplini normal functiile. Deshidratarea se manifesta prin ameteli, oboseala, iritabilitate, sete, urina de culoare galben inchis, pierderea poftei de mancare, stari de lesin. Pielea devine palida, iar pulsul creste. Pot aparea si crampe musculare.

E important sa beti multa apa sau suc de fructe diluat si sa evitati sa consumati ceai, cafea si alcool. Adapostiti-va undeva la loc umbros si racoros. Pulverizati-va apa pe fata si pe gat pentru a va racori. Daca in continuare va simtiti rau, apelati serviciul de urgenta.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa pe timp de vara Sfaturi pentru o alimentatie...

    Vara este anotimpul fructelor si al legumelor proaspete, de care trebuie sa profiti din plin. O astfel de dieta este ideala si pentru ca organismul sa suporte mai usor temperaturile caniculare. Ideal este sa iti faci un program si sa incerci sa iei masa la ore...citeste mai mult

  • Bolile cardiovasculare si canicula Bolile cardiovasculare si canicula

    Generalitati Vremea calduroasa poate declansa numeroase conditii, cum ar fi crampele cauzate de caldura, insolatia, epuizarea termica. In plus, temperaturile extreme maresc riscul atacurilor de cord la persoanele cu factori de risc pentru bolile cardiovasculare....citeste mai mult

  • Efortul fizic pe timp de canicula Efortul fizic pe timp de canicula

    Generalitati Efortul fizic pe timp de canicula, indiferent de natura sa, necesita o serie de metode de precautie care sa previna aparitia diverselor probleme de sanatate, favorizate de conditiile meteologice cu un inalt disconfort termic. Sportul efectuat in aer...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate