Topul alimentelor care scad colesterolul

Generalitati

Sus
Topul alimentelor care scad colesterolul

Daca prin dieta se poate creste colesterolul, tot prin aceasta se poate diminua. Este usor sa ajungeti la un nivel alarmant de colesterol, dar se poate intampla si invers - schimbarea alimentelor poate reduce colesterolul si poate imbunatati calitatea grasimilor care circula prin sistemul sanguin.

Punerea in aplicare a acestei strategii necesita doua directii dietetice: adaugati alimente care micsoreaza LDL (colesterol rau care poate declansa ateroscleroza), iar in acelasi timp eliminati alimentele care contin LDL. Aceste aspecte sunt cele mai importante in lupta cu colesterolul.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Peste si acizii grasi Omega 3
  3. Fulgi de ovaz, tarate si alimente bogate in fibre
  4. Fructe si legume
  5. Alune, migdale si alte feluri de nuci
  6. Grasimi sanatoase
  7. Articole similare

Peste si acizii grasi Omega 3

Sus

Consumul de peste gras ajuta inima sa ramana sanatoasa, datorita nivelurilor ridicate de acizi grasi Omega 3, care pot reduce tensiunea arteriala si riscul de a dezvolta cheaguri de sange. Persoanele care au avut deja atacuri de cord trebuie sa consume ulei de peste, pentru a reduce riscul decesului.

Pestii care contin cele mai ridicate niveluri de acizi grasi Omega 3 sunt:

  • Macroul
  • Pastravul de lac
  • Heringul
  • Sardinele
  • Tonul alb
  • Somonul
  • Halibutul

Pestele ar trebui preparat la cuptor sau pe gratar, pentru a evita adaugarea grasimilor nesanatoase.

Daca nu va place pestele, puteti obtine cantitati mici de acizi grasi Omega 3 din consumul de seminte de in sau ulei de canola.

Fulgi de ovaz, tarate si alimente bogate in fibre

Sus

Fulgii de ovaz contin fibre solubile care diminueaza LDL-ul. Fibre solubile mai pot fi gasite si in alimente, cum sunt boabele de fasole, merele, perele, prunele si orzul.

Fibrele solubile pot reduce absorbtia de colesterol in sange. 5-10 g de fibre solubile in fiecare zi scad totalul de colesterol rau. Consumul unei cani sau a unei jumatati de cana de fulgi de ovaz ofera aproximativ 6 g de fibre.

Fructe si legume

Sus

Acestea sunt bogate in vitamine, minerale, substante chimice numite fitochmicale si antioxidanti. In plus ajuta la lupta impotriva LDL-ului care poate cauza acumularea placii in artre, factor major de risc al bolilor de inima, al atacului de cord si accidentului vascular cerebral. In plus, fructele sunt si surse excelente de fibre.

Consumati o varietate mare de legume in fiecare saptamana pentru a oferi cat mai multe beneficii sanatatii.

Alune, migdale si alte feluri de nuci

Sus

Acestea sunt bogate in acizi grasi polinesaturati care mentin sanatatea vaselor de sange.

Consumati zilnic aproximativ 50 g de migdale, alune, arahide, nuci pecan, nuci de pin, fistic si alte feluri de nuci pentru a reduce riscul aparitiei bolilor de inima.

Grasimi sanatoase

Sus

Nu toate grasimile sunt rele. Anumite uleiuri, cum ar fi cele de masline, canola, in, nuci, arahide si uleiul de susan ofera grasimi sanatoase. Aceste uleiuri ajuta la combaterea inflamatiilor interne si reduc nivelul de colesterol, stimuleaza sistemul imunitar si pastreaza sanatatea creierului si a sistemului nervos central. Se recomanda consumul lor in limita a 25-30% din totalul de calorii zilnice. Pastrati cantitatea de grasimi saturate la mai putin de 7%, iar consumul de grasimi trans trebuie limitat la mai putin de 1% din totalul de calorii zilnice.

Uleiul de masline contine un amestec puternic de antioxidanti care poate reduce colesterolul rau (LDL) si lasa nealterat HDL-ul (colesterolul bun). Folositi aproximativ 2 linguri de ulei de masline pe zi. Efectele de reducere a LDL-ului sunt chiar mai mari daca alegeti uleiul extra-virgin de masline, mai putin procesat si care contine mai multi antioxidanti care ajuta la mentinerea sanatatii inimii.

Citeste si

Arhiva
  • 4 obiceiuri bune, 4 rele pentru sanatatea dumneavoastra 4 obiceiuri bune, 4 rele pentru...

    Generalitati Care sunt cele mai folositoare obiceiuri pentru o viata sanatoasa? Dar cele mai putin benefice? In cazul in care doriti sa duceti o viata cat mai sanatoasa, va recomandam sa acordati atentie micilor obiceiuri cotidiene ce se vor reflecta in starea...citeste mai mult

  • Regimul alimentar in cancer Regimul alimentar in cancer

    Generalitati Regimul alimentar al pacientului suferind de cancer este planificat si abordat diferit, in functie de caz, stadiu de evolutie si terapie. Bolnavii de cancer sunt printre cei mai expusi riscului de a dezvolta sindroame pluricarentiale ca urmare a...citeste mai mult

  • 4 mituri despre colesterol 4 mituri despre colesterol

    Generalitati O dieta sanatoasa si exercitiile fizice regulate pot ajuta la diminuarea nivelului de colesterol din sange. Adoptarea obiceiurilor sanatoase cum ar fi o dieta echilibrata si activitatea fizica, pot ajuta la prevenirea cresterii nivelului de colesterol....citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Medici recomandati
Servicii specializate
+3
Vezi toate clinicile
Mai putin
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK