Nutritia inainte si dupa exercitiile fizice

Generalitati

Sus
Nutritia inainte si dupa exercitiile fizice

Nutritia inainte si dupa exercitiile fizice este vitala pentru obtinerea celor mai bune rezultate. Daca nu va hraniti corect, programul de antrenament ar putea fi compromis.

Ce trebuie sa mancati inainte de exercitiile fizice. Deoarece glucoza este principala sursa de energie pentru majoritatea exercitiilor, o masa anterioara exercitiilor fizice ar trebui sa includa alimente bogate in carbohidrati si care sa fie usor de digerat. Aceasta ar putea fi compusa din alimente cum ar fi pastele, fructele, painea, bauturi si batoane energizante.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Alimente de evitat inainte de exercitiile fizice
  3. Meniul pentru o zi de antrenament
  4. Glucoza si performanta sportiva
  5. Cofeina si performanta
  6. Sfaturi pentru nutritia post antrenament
  7. Articole similare

Alimente de evitat inainte de exercitiile fizice

Sus

Alimentele grase sau bogate in fibre pot fi lent si dificil de digerat si vor ramane in stomac o perioada lunga de timp. Acestea vor necesita concentrarea circulatiei sanguine la nivelul stomacului pentru suportul digestiei, fapt ce poate provoca disconfort si crampe. Mezelurile, produsele de patiserie, cartofii prajiti, chipsurile, bomboanele si dulciurile trebuie evitate inainte de exercitiile fizice.

Meniul pentru o zi de antrenament

Sus

Este esential sa va planificati regimul alimentar si sa stabiliti ce tipuri si feluri de alimente, dar si ora la care le veti bea sau manca, atunci cand veti fi in competitii sportive sau turnee. Este important sa stabiliti cantitatea de alimente si lichide pe care o veti consuma si energia pe care acestea v-o furnizeaza.

Planificati-va si pregatiti-va din timp mesele si gustarile pe care le veti consuma. Nu experimentati ceva nou in ziua evenimentului.

Glucoza si performanta sportiva

Sus

Daca sunteti un atlet de anduranta, dovezile sugereaza ca daca veti consuma putina glucoza (zahar) la 35-40 de minute inainte de eveniment, veti avea energia necesara, fara ca energia stocata sa scada.

Totusi, nu ar trebui sa experimentati astfel de strategii inainte de evenimentele importante, intrucat unele persoane nu functioneaza bine dupa ce are loc cresterea brusca a nivelului de glucoza din sange.

Cofeina si performanta

Sus

Cofeina actioneaza ca un stimulent asupra sistemului nervos central. Cand cofeina creste nivelul de energie, face acest lucru actionand ca stimulent. Cofeina poate avea efecte secundare pentru unii oameni. Cei sensibili la efectele sale pot experimenta greata, tremur muscular si dureri de cap. O cantitate mare de cofeina are efect diuretic si poate duce la deshidratare, scazand performanta.

Sfaturi pentru nutritia post antrenament

Sus

Mancati alimente bogate in carbohidrati, dupa o ora sau doua ulterior antrenamentului, pentru a va consolida rezervele de energie pentru urmatoarea zi de antrenament.

Dupa ce faceti exercitii fizice, beti multa apa pentru a va rehidrata. Cercetarile semnaleaza faptul ca oboseala din timpul exercitiilor fizice este asociata cu nivelurile scazute de apa si carbohidrati.

Din moment ce un sportiv foloseste rezervele de carbohidrati pentru energie in timpul exercitiilor fizice, acestea trebuie refacute dupa antrenament. Strategia este importanta mai ales pentru persoanele care fac mai mult de 60 de minute de exercitii aerobice in doua zile consecutive.

In plus, consumul de proteine este necesar dupa incetarea antrenamentului. Acesta va ajuta la reconstruirea tesuturilor deteriorate in timpul antrenamentului. Proteinele vor stimula depozitarea de carbohidrati pentru acoperirea rezervelor, in cazul in care consumul acestora este insotit de cel de carbohidrati, in timpul primelor doua ore dupa un antrenament.

Citeste si

Arhiva
  • Spirulina Spirulina

    Ce este spirulina? Spirulina este o alga in forma de spirala bogata in substante nutritive, descoperita in lacurile naturale alcaline din America de Sud si Africa. Timp de secole acasta planta a reprezentat o parte importanta a regimului alimentar al multor...citeste mai mult

  • Adevarul din spatele miturilor despre sanatate Adevarul din spatele miturilor despre...

    Crusta de la paine este plina de vitamine In urma unor studii, cercetatorii au descoperit ca in procesul de coacere al painii se formeaza un tip de antioxidant care este de 8 ori mai abundent in crusta decat in miezul painii. Totusi este important sa se consume...citeste mai mult

  • Alimentatia dupa exercitiile fizice Alimentatia dupa exercitiile fizice

    Generalitati Masa luata dupa exercitiile fizice, ar trebui sa fie cea mai importanta masa a zilei pentru orice persoana interesata de nutritie sau care doreste sa isi construiasca masa musculara, sa slabeasca sau pur si simplu sau sa-si tonifice corpul. Exista...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK