Cum sa evitati cresterea in greutate iarna

Publicat la data de: 06 Decembrie 2012 | Actualizat la data de: 06 Decembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Cum sa evitati cresterea in greutate iarna

Iarna poate fi un anotimp dificil pentru cei care urmeaza dieta si nu doar din cauza sarbatorilor. Vremea rece poate intrerupe rutina exercitiilor fizice si oamenii petrec mai mult timp in interior. Cand stati mai mult timp in casa este posibil sa faceti exces de anumite produse alimentare, iar acest lucru duce la supraalimentare si, implicit, la acumularea de kilograme nedorite.

Cele trei motive principale ale cresterii in greutate pe timp de iarna sunt: lipsa de activitate fizica, gustarile consumate frecvent in timpul petrecut in interior, dar si cantitatea si calitatea produselor alimentare consumate de sarbatori.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Faceti mai multa miscare
  3. Consumati legume
  4. Atentie la poftele alimentare
  5. Beti ceai fierbinte in loc de ciocolata calda
  6. Cantariti-va cu regularitate
  7. Importanta luminii naturale
  8. Citeste pe aceeasi tema

Faceti mai multa miscare

Sus

Atunci cand temperatura atmosferica scade, este usor sa renuntati la exercitiile in aer liber. In timpul iernii, majoritatea persoanelor ard mai putine calorii, in urma lipsei activitatilor in aer liber, cum ar fi plimbarile scurte sau gradinaritul. Nu uitati ca reducerea frecventei activitatii fizice pe timp de iarna contribuie la cresterea in greutate.

Consumati legume

Sus

Asigurati-va ca includeti in dieta si mai ales in mesele de sarbatori, o varietate de legume. Acestea va ofera o gama larga de substante nutritive, inclusiv vitamine si minerale.

Concentrati-va asupra legumelor radacinoase, cum ar fi guliile, pastarnacul sau napii si asupra legumelor de iarna, inclusiv conopida, varza de Bruxelles si anghinare. Acestea pot fi servite sub forma de salate sau gatite impreuna cu alte alimente. Consumate ca aperitiv, legumele sunt hranitoare si va pot ajuta sa consumati mai putine cantitati din felul urmator de mancare.

Atentie la poftele alimentare

Sus

Cei care isi petrec mai mult timp in casa este posibil sa isi petreaca mai mult timp in bucatarie. In functie de personalitatea fiecaruia, oamenii tind sa consume mai multe gustari intre mesele principale atunci cand stau in casa. De aceea, trebuie sa gestionati inteligent poftele alimentare: limitati consumul de alimente care va plac, iar daca acest lucru nu este posibil, trebuie sa renuntati la stocarea lor in bucatarie.

Beti ceai fierbinte in loc de ciocolata calda

Sus

O ceasca de ceai de menta contine zero calorii, iar o cana de ciocolata calda cu frisca are 180 de calorii. Poate ca ciocolata calda cu frisca este o bautura mai gustoasa (si nu este nicio problema daca o beti din cand in cand), insa, daca va faceti un obicei din consumul de bauturi calde bogate in calorii, nu trebuie sa fie o surpriza daca veti acumula si kilograme nedorite.

Cantariti-va cu regularitate

Sus

Scala cantarului nu minte. Trebuie sa va cantariti greutatea corporala periodic pentru a vedea daca si cat v-ati ingrasat. Acest lucru va permite sa luati masuri rapide in cazul in care observati o crestere in greutate mai mare de 1,5-3 kilograme.

Importanta luminii naturale

Sus

Expunerea insuficienta la lumina, mai ales la cea naturala, poate declansa pofta de a consuma mai multe calorii si carbohidrati sub forma de prajituri, inghetata si chips-uri. Explicatia este ca lumina soarelui este diminuata in timpul sezonului rece, iar acest lucru duce la scaderea productiei de serotonina - substanta chimica eliberata de creier care da senzatia de buna-dispozitie. La unele persoane, modificarile in starea de spirit ii determina sa se supaalimenteze.

Expertii recomanda sa petreceti cel putin o ora pe zi in aer liber, la soare, sau sa petreceti cat mai mult timp in interior in zone puternic luminate.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Cum sa va pregatiti pielea pentru iarna Cum sa va pregatiti pielea pentru iarna

    Generalitati Iarna aduce primii fulgi de zapada, dar in anotimpul friguros trebuie sa ne imbracam cu mai multe pulovare. De asemenea, vremea rece este cea care determina craparea si uscarea pielii. Cum sa va protejati pielea in timpul iernii Iata cateva sfaturi...citeste mai mult

  • Dieta Ornish Dieta Ornish

    Generalitati Spre deosebire de alte tipuri de diete care promit rezultate fabuloase, dieta doctorului Dean Ornish are la baza un regim alimentar care ar avea rolul de a contribui la tratarea bolilor cardiovasculare. Dr. Ornish este cunoscut pentru contributiile sale...citeste mai mult

  • Probleme digestive frecvente de sarbatori. Cauze, trucuri si medicamente utile Probleme digestive frecvente de...

    Generalitati In perioada sarbatorilor se inregistreaza cel mai mare numar de cazuri de probleme si afectiuni digestive din tot anul. Sistemul digestiv este obligat sa indure compozitia si structura unor alimente destul de grele precum carnuri grase, dulciuri,...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate