Ce alimente sa mananci ca sa nu ai niciodata probleme cu vederea

Publicat la data de: 15 Iunie 2016 | Actualizat la data de: 15 Iunie 2016
Autor: SfatulMedicului
Ce alimente sa mananci ca sa nu ai niciodata probleme cu vederea

Ca sa ai o vedere agera pana la adanci batraneti trebuie sa incluzi in alimentatie produse care au efecte benefice asupra ochilor si ajuta la prevenirea afectiunilor oculare.

Iata cateva alimente care ar trebui sa se regaseasca in meniul zilnic:

Morcovii

Exista o veche zicala conform careia cei care mananca morcovi isi protejeaza vederea. Aceasta zicala este sustinuta si de studii in domeniu, caci aceste legume sunt bogate in betacaroten si vitamina A, substante care previn aparitia cataractei si te ajuta sa ai o vedere buna pe timp de noapte.

Spanacul

Spanacul este un aliment esential pentru sanatatea ochilor, deoarece este o o sursa bogata de luteina. Luteina ofera protectie contra degenerescentei maculare, afectiune care, lasata netratata, poate sa duca la orbire.

De asemenea, prin consumul regulat de spanac, ochii sunt protejati si contra radiatiilor solare.

Ouale

Ouale sunt una dintre cele mai bune surse de proteine, vitamine si minerale, ceea ce le face alimente importante si pentru sanatatea vederii. Zincul, luteina si zeaxantina protejeaza retina si apara ochii contra razelor puternice ale soarelui.

La cei care consuma regulat oua, scade si riscul aparitiei cataractei, afectiune care apare in special la persoanele de varsta a treia.

Pestele gras

Somonul, tonul, heringul sunt alimente cunoscute pentru continutul bogat de acizi grasi Omega 3, care sunt importanti pentru sanatatea inimii, a creierului si pentru cea oculara.

Ochii sunt protejati de inflamatie si este redus riscul de degenerescenta maculara. Una-doua portii de peste gras, consumate saptamanal, sunt suficiente.

Citricele

Consumul de citrice este benefic pentru sanatatea ochilor, spun mai multe studii efectuate pe parcursul anilor.

Vitamina C, care se gaseste in aceste fructe (lamai, portocale, mandarine), este un antioxidant care aduce beneficii vederii, reducand gradul de risc pentru aparitia cataractei si a degenerescentei maculare.

Iti poti incepe ziua cu un fruct la micul dejun. De asemenea, o varianta de luat in seama este si sucul proaspat de citrice.

Afinele

Aceste fructe de padure sunt o sursa importanta de antioxidanti, substante care imbunatatesc fluxul sangvin, la nivelul vaselor capilarelor ochiului. Acest lucru ne ajuta sa ne adaptam mai usor la schimbarea sursei de lumina (de exemplu cand intram de afara intr-o incapere).

Nucile si semintele

Nucile si semintele asigura nutrienti importanti pentru sanatatea oculara, reducand riscul de imbolnavire. Contin acizi grasi Omega 3, luteina, zinc si vitamina C. Zincul este recunoscut pentru protectia pe care o ofera retinei.

Varza

Un aliment bogat in vitaminele A si C, dar si in luteina si antioxidanti, este varza, ceea ce inseamna ca o poti include cat mai des in alimentatie. Cel mai bine este sa o mananci cruda, in salate delicioase.

Ardeiul gras rosu

O leguma care face minuni pentru vedere este ardeiul gras rosu, fiind una dintre cele mai importante surse de vitamina C.

Consumandu-l cu regularitate vei reduce riscul de a te imbolnavi de cataracta. Scade si pericolul de degenerare a maculei, situata in mijlocul retinei.


Medici specialisti Oftalmologie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Nu neglija tulburarile de vedere! Pot indica afectiuni grave Nu neglija tulburarile de vedere! Pot...

    Vederea neclara poate afecta pe oricine si are cauze multiple, de la oboseala si afectiuni oculare comune, pana la boli grave care iti pot pune viata in pericol. Ca simptom unic, vederea neclara nu ar trebui sa indice o afectiune serioasa, insa este mult mai bine sa...citeste mai mult

  • Zincul si importanta sa in dieta Zincul si importanta sa in dieta

    Generalitati Zincul reprezinta un oligoelement mineral cu rol metabolic in stimularea activitatii nervoase si musculare, dar si in intarirea sistemului imunitar. Are particularitatea de a participa la formarea a peste 60 de tipuri diferite de enzime. Organismul adult...citeste mai mult

  • Acizii grasi omega-7 Acizii grasi omega-7

    Generalitati Acizii grasi omega-7 nu sunt esentiali pentru sanatatea umana, ca atare, starea generala de sanatate nu va fi influentata daca o persoana nu ii asimileaza, dar acestia pot fi foarte utili petnru o greutate sanatoasa si o piele frumoasa. Acizii grasi...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate