7 moduri prin care sa evitati durerile de cap de sarbatori

Publicat la data de: 20 Decembrie 2013 | Actualizat la data de: 20 Decembrie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
7 moduri prin care sa evitati durerile de cap de sarbatori

Durerile de cap de sarbatori pot fi provocate de numerosii factori de stres asociati cu aceasta perioada a anului, cand oamenii devin mai putin concentrati in a fi precauti si renunta totodata la rutina confortabila de zi cu zi.

Alcoolul, ciocolata in exces, aluaturile consistente, toate combinate cu un apetit alimentar crescut, pot da nastere durerilor de cap cu usurinta.

In cazul in care va confruntati cu astfel de probleme, aflati care sunt principalele moduri prin care puteti sa evitati durerile de cap de sarbatori.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Cauzele durerilor de cap de sarbatori
  3. Prevenirea durerilor de cap de sarbatori
  4. Citeste pe aceeasi tema

Cauzele durerilor de cap de sarbatori

Sus

Mini-vacanta de iarna ar trebui sa fie un prilej bun de odihna si relaxare, insa in multe cazuri, ea se transforma intr-o perioada plina de factori stresanti, care pot declansa dureri de cap neplacute si dificil de controlat.

Cauzele durerilor de cap de sarbatori pot fi diverse, de la consumul brusc de alcool cand creierul nu este obisnuit cu aceasta substanta, pana la schimbarea programului de somn din cauza petrecerilor sau odihna insuficienta.

Stresul cumparaturilor de Craciun poate fi o alta cauza a durerilor de cap in preajma zilelor festive, precum si inhalarea unor mirosuri intepatoare prin magazinele care s-au straduit prea mult sa ofere clientilor o atmosfera de sarbatori.

Calatoriile efectuate pentru vizitarea rudelor, pregatirile de sarbatoare, socializarea intensa si abuzurile alimentare sunt alte cauze frecvente ale durerilor de cap in aceasta perioada solicitanta din an.

Prevenirea durerilor de cap de sarbatori

Sus

In ciuda abundentei de cauze posibile ale durerilor de cap asociate cu zilele de sarbatori, exista si o serie de metode de prevenire a acestor probleme de sanatate care chiar functioneaza in fiecare situatie. Fundatia Nationala a Durerilor de Cap din SUA recomanda urmatoarele masuri eficiente de reducere a riscului declansarii migrenelor in preajma sarbatorilor de iarna.

1. Mentineti programul de somn obisnuit

Odihna are deseori un cuvant greu de spus in privinta declansarii durerilor de cap, mai ales pe timp de iarna, cand organismul are nevoie chiar de mai multa perioada de refacere. Petrecerile pana la ore tarzii pot bulversa intru totul starea de sanatate, avand un impact puternic mai ales asupra migrenelor si durerilor cronice de cap.

Incercati sa respectati, pe cat posibil, programul obisnuit de somn. Culcati-va si treziti-va la aceeasi ora in fiecare zi, chiar daca sunteti in concediu. Cel putin 8 ore de somn de calitate pot fi remediul preventiv perfect in cazul disconfortului de acest tip.

2. Respectati orele obisnuite de masa

Lipsa timpului si programul haotic din preajma sarbatorilor conduc la saritul peste mesele obisnuite. Schimbarile majore in modul de nutritie sunt resimtite puternic la nivel organic, nu doar la nivelul tractului digestiv, ci si la nivelul sistemului nervos. Cand va infometati, organismul intra in stare de alerta si incepe sa se manifeste prin diverse simptome, printre care se numara si starea accentuata de oboseala si durerile de cap.

3. Consumati alcool cu moderatie

Moderatia este cheia in evitarea mahmurelii dupa consumul de alcool. Daca doriti sa savurati un cocktail festiv, nu va refuzati aceasta placere. In schimb, sorbiti usor din pahar si nu amestecati bautura cu alte tipuri de alcool, daca doriti sa evitati consecinte neplacute ulterior.

Este bine cunoscut faptul ca vinul rosu poate agrava migrenele in cazul persoanelor care sufera frecvent de dureri de cap, de aceea este recomandat acestora sa consume in schimb vin alb.

4. Evitati alimentele asociate cu migrenele

Poate fi tentant sa gustati din toate specialitatile culinare servite la o petrecere de sarbatori, insa este important sa stiti ca unele alimente sunt asociate cu un risc crescut de migrene, odata ce sunt consumate. Astfel de exemple sunt branza maturata, ciocolata si carnurile procesate.

Persoanele susceptibile migrenelor ar trebui sa evite si bauturile dietice care au in compozitie aspartam, un indulcitor care poate avea ca efect secundar durerile de cap suparatoare. Controlati cu atentie cata cofeina consumati si evitati sau limitati aportul de cafea si ceai. In aceeasi categorie intra si laptele cu cacao, desi la prima vedere poate parea a fi o bautura calda inofensiva si binevenita pe timpul iernii.

5. Protejati-va simtul olfactiv

Anumite arome puternice au capacitatea de a declansa imediat o durere de cap intensa, precum parfumurile intense si intepatoare. Fumul de tigara poate avea de asemenea un efect negativ asupra organismului, deci alegeti acele restaurante care va permit sa va bucurati de un mediu aerisit.

6. Aprovizionati-va cu analgezice

Daca urmeaza sa porniti intr-o calatorie, asigurati-va ca aveti suficiente rezerve de analgezice in bagaj. Vremea schimbatoare, fusul orar sau aglomeratia pot induce rapid dureri de cap la drum, iar odata ce ele apar, este bine sa fie tinute sub control cu un medicament potrivit, care sa reduca inflamatia si sa ofere rapid o usurare.

Daca urmeaza sa petreceti sarbatorile undeva la munte, la altitudine, discutati cu medicul specialist despre cum puteti evita episoade neplacute de dureri de cap din pricina presiunii atmosferice. Doctorul va poate prezenta remediile preventive pentru durerile provocate de altitudini ridicate.

7. Evitati stresul cu orice pret

Chiar daca uneori poate sa para imposibil, stresul poate fi evitat. Rezervati-va cateva clipe din zi doar pentru relaxarea personala, indiferent de cate cumparaturi, feluri de mancare si sarcini domestice ar fi de facut. Cand nu va simtiti in largul dumneavoastra la o reuniune de familie, gasiti un pretext sa faceti o plimbare relaxanta in aer liber, astfel incat sa evitati din mediul care nu va induce o stare de spirit pozitiva.

Delegati sarcinile care va aglomereaza programul, nu ezitati sa spuneti nu atunci cand nu doriti sa faceti un anumit lucru, ascultati muzica preferata, destindeti-va cu o carte buna si odihniti-va cand organismul va transmite ca a obosit.

Ascultati-va propriile nevoi si nu va suprasolicitati fizic si mental de sarbatori. In acest mod, puteti evita cu succes neplacutele episoade de dureri de cap in aceasta perioada.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • 7 surse ale starilor depresive de sarbatori 7 surse ale starilor depresive de...

    Generalitati Starile depresive de sarbatori sunt probleme frecvente cu care se confrunta adultii, desi aceasta perioada din an este asociata in mod traditional cu petrecerile si voia buna. Pentru un numar semnificativ de persoane, sarbatorile vin la pachet cu...citeste mai mult

  • Care sunt cauzele durerilor de picioare? Care sunt cauzele durerilor de picioare?

    Generalitati Durerea in orice parte a piciorului este un simptom comun al unui traumatism sau al unei boli. Exista multe cauze ce pot provoca dureri la nivelul picioarelor. Cel mai adesea, cauzele traumatice includ leziunile sportive. Alte cauze pot implica vasele de...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate