Clickmed
programare rapida la medic

Pacientii sunt noii "actori" din spoturile de promovare a unui spital american

Publicat la data de: 06 Mai 2009

O agentie de publicitate din SUA a creat o campanie inedita pentru spitalul de copii Akron din statul Ohio, in spoturi fiind implicati chiar pacienti bolnavi de cancer, si nu actori profesionisti, asa cum se intampla, de obicei, in astfel de actiuni de promovare, informeaza The New York Times.

Unul dintre spoturile realizate pentru spital, difuzat deja pe 20 de posturi TV din Ohio, il infatiseaza pe Austin, un copil de14 ani, profund marcat de tratamentul prin chimioterapie. Baiatul este imbracat cu o jacheta albastra, de tipul celor purtate de tineri in universitati, in timp ce sta intr-un balansoar. "Nu realizez cum s-a intamplat totul - toata situatia asta legata de cancer", spune Austin. Baiatul povesteste ca nu stie cum a ajuns de pe terenul de baschet pe culoarele unui spital, imbracat intr-un halat.

Spoturile din campania pentru spitalul Akron sunt realizate de agentia Marcus Thomas din Cleveland si marcheaza o noua forma de abordare in publicitatea destinata spitalelor - industrie care, in ciuda recesiunii, nu face concesii cand vine vorba de banii cheltuiti pe reclame.

Reclamele nu sunt filmate dupa un scenariu strict. in privinta distributiei, in unele spoturi apare, ca protagonist, un singur pacient, in timp ce altele apeleaza la mai multi bolnavi si chiar la fratii lor mai mici, care vorbesc despre dramele familiilor si despre cum se impaca parintii cu situatia copilului lor.

De obicei, in reclamele de promovare de acest tip sunt prezentate povesti de succes ale pacientilor care si-au invins boala, pe principiul ca acest lucru acorda mult credit spitalelor si le pune intr-o lumina pozitiva, ca locuri in care sunt salvate vieti. Realizatorii campaniei pentru spitalul Akron au optat, insa, pentru prezentarea pacientilor in plina criza a bolii, fara nicio banuiala asupra rezultatelor analizelor si, mai ales, asupra deznodamantului. "Spitalele sunt locuri incarcate de drame, de povesti tragice, dar fiecare reclama are un rezultat, o consecinta - este ca o scrisoare de recomandare- o concluzie evidenta. Ne-am gandit sa facem in asa fel incat reclamele sa reflecte adevarata drama", a spus directorul de creatie de la Marcus Thomas, Jim Sollisch, care a coordonat campania.

Potrivit lui Sollisch, campania de promovare a spitalului Akron reflecta spiritul specific portalului Youtube si retelei de socializare FaceBook, unde "actori" sunt oameni simpli, care transmit mesaje in mod spontan. Spoturile din campanie au ca public tinta mamele cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani.

Prima spot de promovare a unui spital, care a inceput sa fie difuzat in 2003, prezenta povestea unei fetite din Romania al carei auz a fost reparat prin interventii chirurgicale. Spotul incepea cu fraza "Am transformat un copil cu deficiente de auz intr-unul normal, de doi ani, care nu asculta" si se incheia cu sloganul "O alta zi, o alta inseninare".


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate