Dieta pentru sanatatea plamanilor

Generalitati

Sus
Dieta pentru sanatatea plamanilor

Atunci cand un om respira, plamanii sai se dilata si se contracta. Acestia transporta oxigenul la sange si elimina dioxidul de carbon toxic. Totusi, aerul pe care il respiram poate contine mai multe componente toxice care ar putea sa deterioreze plamanii. Organismul poate fi vindecat de acest prejudiciu cu ajutorul unor substante nutritive.

Exista anumite alimente care ofera plamanilor doze mari de substante nutritive esentiale care le permit sa ramana cat mai sanatosi cu putinta. Aceste alimente pot ajuta organismul in procesul vindecarii anumitor boli care afecteaza plamanii. Lista este destul de extinsa, dar exista cateva produse alimentare care sunt foarte importante pentru mentinerea sanatatii plamanilor.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Antioxidantii
  3. Lactatele
  4. Cresterea aportului de magneziu
  5. Pestele si alte alimente bogate in acizi grasi Omega 3
  6. Apa
  7. Cafea
  8. Articole similare

Antioxidantii

Sus

S-a demonstrat stiintific faptul ca bolnavii care sufera de boli pulmonare obstructive cronice au un nivel mai scazut de antioxidanti (substante nutritive cu rol benefic pentru organism ce protejeaza celulele de diferite tipuri de daune) in sangele lor.

Nivelul scazut de antioxidanti ar putea avea un rol important in dezvoltarea astmului cronic. O dieta bogata in antioxidanti care contine vitamina C si flavonoide ar putea contribui la sustinerea sanatatii respiratorii.

Cele mai bune surse de antioxidanti sunt fructele si legumele proaspete, in special fructele de padure, verdeturile, rosiile, ardeii si ciresele. Consumati fructe si legume de diverse culori pentru a va asigura ca obtineti din alimentatie cat mai multi antioxidanti.

Lactatele

Sus

Daca aveti probleme pulmonare, luati in considerare eliminarea produselor lactate din dieta dumneavoastra. Cazeina, o proteina din lapte, poate creste productia de mucus in plamani, o problema caracteristica mai multor afectiuni care afecteaza plamanii.

Cresterea aportului de magneziu

Sus

Cercetatorii au constatat ca nivelul de magneziu joaca un rol important in functionarea normala a plamanilor si ca deficientele ar putea contribui la scaderea functiei pulmonare. Alimentele bogate in magneziu sunt cerealele integrale, legumele verzi (in special spanacul), nucile si alunele (mai ales migdalele), semintele, fasolea si bananele.

Pestele si alte alimente bogate in acizi grasi Omega 3

Sus

Introduceti produsele din peste sau semintele in meniul dumneavoastra saptamanal. Acizii grasi Omega 3 care se gasesc in grasimile din peste pot proteja suplimentar plamanii.

Acesti acizi grasi sunt cunoscuti pentru faptul ca ajuta la diminuarea inflamatiei care poate fi asociata cu bolile cronice respiratorii. Adaugarea pestelui in meniu, de doua ori pe saptamana este suficienta. Unele specii de pesti contin valori ridicate de mercur si consumul rdicat al acestora poate fi nesanatos.

Apa

Sus

Apa este esentiala pentru plamani sanatosi. Plamanii iritati sunt mult mai sensibili la iritatii. Orice persoana, pentru a fi hidratata corespunzator, ar trebui sa bea sase-opt pahare cu apa in fiecare zi.

Cafea

Sus

O ceasca sau maxim doua de cafea pe zi s-a demonstrat ca poate imbunatati functia pulmonara si poate diminua manifestarile specifice astmului. Toate aceste beneficii se datoreaza cofeinei.

Citeste si

Arhiva
  • Anatomia plamanilor Anatomia plamanilor

    Generalitati Plamanii, in numar de doi, sunt organe esentiale pentru respiratie, plasati fiecare pe cate o parte a toracelui si separati prin inima si alte organe ale mediastinului. Textura plamanilor este usoara, poroasa, spongioasa; plamanul pluteste in apa; cand...citeste mai mult

  • Simptomele deficientei de magneziu Simptomele deficientei de magneziu

    Generalitati O serie de elemente importante din organism, printre care si magneziul, sunt echilibrate in mod sistematic. Astfel, in cazul in care in celule se afla un nivel prea scazut de magneziu, organismul il inlocuieste din propriile sale rezerve, localizate in...citeste mai mult

  • Acizii grasi omega-7 Acizii grasi omega-7

    Generalitati Acizii grasi omega-7 nu sunt esentiali pentru sanatatea umana, ca atare, starea generala de sanatate nu va fi influentata daca o persoana nu ii asimileaza, dar acestia pot fi foarte utili petnru o greutate sanatoasa si o piele frumoasa. Acizii grasi...citeste mai mult