Revino-ti dupa sarbatori

Publicat la data de: 05 Ianuarie 2009 | Actualizat la data de: 29 Septembrie 2014
Autor: SfatulMedicului
Revino-ti dupa sarbatori

Sfaturi practice

De Craciun si Revelion cei mai multi dintre noi mancam mai mult decat trebuie, iar unii chiar cu mult mai mult. Daca esti istet, poti sa iti revii rapid dupa mesele copioase specifice acestei perioade si sa te intorci la obiceiurile sanatoase de dinainte.

Doi factori esentiali in revenirea la alimentatia normala sunt o ambitie de fier si evitarea unui mod de a gandi radical, in alb si negru.

Acestea fiind spuse, iata cativa pasi pe care ar trebui sa ii urmezi ca sa te refaci dupa festin:

Consuma multe lichide
Primul lucru pe care ar trebui sa il faci, cand vrei sa iti revii dupa supraalimentare, este sa bei apa, inca de dimineata. De multe ori, aproape jumatate din greutatea acumulata in urma excesului alimentar este provocata de retentia de apa, asa ca eliminarea acesteia din corp este de mare ajutor.
Deci, ca sa eviti deshidratarea, incearca sa dublezi cantitatea de bauturi fara cafeina consumate timp de o zi sau doua, dupa incheierea perioadei de supraalimentare. Nu e neaparat nevoie sa bei doar apa pentru o hidratare corespunzatoare, ci poti consuma lichide si din alte surse precum fructele si sucurile de fructe, lapte, legume, supe, ciorbe etc.
De asemenea, mare atentie trebuie acordata consumului de sare, care este responsabila pentru nivelul de sodiu din organism si pentru retentia de apa.

Evita infometarea
Primul impuls, dupa o perioada in care ai mancat peste masura, este sa urmezi cateva zile o dieta foarte saraca in calorii. Desi o astfel de abordare pare foarte rationala la prima vedere, aceasta nu va face decat sa iti dea metabolismul peste cap.
Incearca sa consumi mai multe proteine.
Proteinele stimuleaza puternic metabolismul, ceea ce te va ajuta sa arzi caloriile in exces. Asa ca fii atent si la ce mananci nu doar la cat, fiindca infometarea nu este o solutie viabila pe termen lung pentru scaderea in greutate.

Exercitiile de forta sunt solutia
Dupa sarbatori, toata lumea care vrea sa scape de kilogramele in plus, se duce la sala de sport si face cardio la nesfarsit, ca un soi de pedeapsa pentru excesele culinare. Antrenamentul de forta este o modalitate mai inteligenta ca sa revii la normal, fiindca lichideaza zaharul (glicogenul) din muschi mult mai rapid decat exercitiile de tip aerobic. Asadar, daca alimentele pe care le-ai consumat au fost bogate in carbohidrati, atunci exercitiile de forta te vor ajuta sa arzi mai eficient aceste depozite de glucide.

O ora de exercitii cardio la intensitate moderata este benefica, dar nu va stimula organismul sa consume la fel de bine carbohidratii din corp si nici nu va accelera arderea caloriilor chiar si dupa incheierea antrenamentului, cum ar face un antrenament de forta.
Evita alcoolul
Alcoolul nu doar ca are calorii goale, dar afecteaza judecata si in ceea ce priveste alegerea alimentelor. Daca te afli intr-o situatie in care consumul de acool nu poate fi evitat, incearca te limitezi la cel mult un pahar si bea apa dupa aceea.

Revenirea dupa sarbatori nu este usoara, dar nici atat de dificila pe cat avem impresia. Este nevoie doar de ambitie si mai multa disciplina in alimentatie. Acum ai la dispozitie cateva trucuri care te vor ajuta sa revii la silueta de anul trecut. Succes!

Sursa: www.fitclub.ro


Citeste si

Arhiva
  • Conceptii gresite despre legume si slabire Conceptii gresite despre legume si...

    Generalitati Multe diete impun restrictii alimentare cu privire la legume bazate pe intelepciunea populara, nu pe date stiintifice. Conceptiile gresite despre legume si slabire trebuie inlaturate pentru o alimentatie sanatoasa, care nu provoaca cresteri in...citeste mai mult

  • 6 sfaturi pentru a va pastra silueta pe perioada iernii 6 sfaturi pentru a va pastra silueta...

    Generalitati Cand vantul rece al iernii isi face simtita prezenta, multi dintre noi prefera sa hiberneze decat sa ramana activi. Majoritatea abandoneaza programarile la sala de fitness pe motivul temperaturilor scazute de afara sau renunta la programele de exercitii...citeste mai mult

  • 10 greseli in alimentatie 10 greseli in alimentatie

    Generalitati Greselile in alimentatie pot influenta greutatea. Greselile simple pot sa duca spre esec eforturile tale de a te reintoarce in perechea de blugi preferata. In cazul in care obiectivul pare de neatins sau greutatea doar oscileaza fara a se mentine...citeste mai mult