Cum sa scapi de depresia de toamna?

Generalitati

Sus
Cum sa scapi de depresia de toamna?

Anual, odata cu zilele de toamna, reci si ploiase, va este din ce in ce mai greu sa faceti fata sarcinilor de la birou.

Dimineata, trezitul se realizeaza mai anevoios, in timpul zilei la job este greu sa va concentrati, resimtiti o oboseala accentuata si o lipsa de energie.

Multe activitati care inainte va faceau placere devin acum plictisitoare. In plus, este tot mai pregnanta pofta pentru dulciuri si pentru produse fast-food sau pentru consumul de alcool. Acestea cumulate pot fi semne ale depresiei.

Antidepresivele nu sunt o solutie pentru depresia de toamna sau depresia sezoniera.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Ce este depresia sezoniera
  3. Cauze si simptome
  4. Sfaturi
  5. Articole similare

Ce este depresia sezoniera

Sus

Starile de tristete, de oboseala, anxietatea si apatia alcatuiesc tabloul depresiei sezoniere. Aceasta este o forma de depresie in cadrul careia episoadele apar toamna sau iarna, odata cu modificarile de temperatura, luminozitate, presiune atmosferica, dar care dispar primavara.

Diagnosticul de depresie sezoniera este aplicat numai daca persoana respectiva experimenteaza cel putin doua episoade depresive in lunile reci si niciun episod depresiv in alta perioada a anului, pentru o perioada de cel putin doi-trei ani.

Exista insa si cazuri grave in care depresia sezoniera apare in contextul unor tulburari psihice, de exemplu in tulburari bipolare (maniaco-depresive).

Cauze si simptome

Sus

Depresia de toamna are drept cauza principala expunerea limitata la razele soarelui, de care organismul tau are nevoie pentru a-si regla ceasul biologic, programul de somn si secretia de hormoni.

Simptomele depresiei de toamna pot fi oboseala accentuata, tonusul fizic scazut, starea continua de somnolenta, apetitul crescut pentru carbohidrati, accentuarea poftei de mancare si, evident, cresterea in greutate.

Sfaturi

Sus

Dormiti suficient. In aceasta perioada este foarte important sa dormiti suficient, in medie 8 ore pe noapte. Organismul are acum mare nevoie de somn, mai ales ca frigul de afara il suprasolicita.

Practicati sport in aer liber. Miscarea in aer liber si exercitiile fizice sunt un mijloc excelent in lupta cu starile depresive. Daca nu vreti sau nu va place sa alergati puteti merge la sala.

Exercitiile fizice, stimuland circulatia sangvina, vor alunga starile depresive. Daca nu va place nici la sala, o solutie este sa dansati in casa. Dansul are rolul de a diminua simptomele depresiei si alunga anxietatea.

Nu trebuie uitat ca rolul sportului este si acela de a stimula secretia hormonilor fericirii, care pot restabili orice dezechilibru chimic de la nivel cerebral, ajutand sa creasca stima de sine si sa scada nivelul de stres din organism.

Asigurati-va necesarul de vitamine si minerale. Este foarte important ca in aceasta perioada sa nu neglijati necesarul de vitamine si minerale!

Astfel, mancati cat mai multe legume si fructe proaspete, peste si cereale integrale, seminte, ulei de masline si nuci, alimente specifice dietei mediteraneene. De asemenea, consumati in cantitati reduse carne rosie, produse procesate si de panificatie.

Hidratati-va corect. Deshidratarea contribuie la amplificarea apatiei si a senzatiei de oboseala, de aceea este bine sa-i dati organismului cantitatea necesara de lichide, evitand alcoolul si bauturile carbogazoase.

Cumparati becuri puternice. Tineti-le aprinse acasa inclusiv in timpul zilei.

Uitati-va seara la un film. De preferat ar fi o comedie, care sa va faca sa radeti.

Cititi o carte buna, care sa va captiveze.

Citeste si

Arhiva
  • Pregatirea organismului pentru toamna Pregatirea organismului pentru toamna

    Generalitati Ceasurile nu au revenit la ora de iarna, dar in cabinetele medicilor au inceput sa apara pacientii cu simptome ca tusea si raceala, care au o stare generala proasta. Sezonul gripei nu este prea departe. Pentru ca organismul sa ramana in forma si sa...citeste mai mult

  • Tulburarile afective sezoniere Tulburarile afective sezoniere

    Generalitati Tulburarile afective sezoniere (depresia de iarna) reprezinta un tip de depresie care este legata de schimbarea anotimpurilor, care incepe si se termina la aproximativ aceeasi data in fiecare an. Majoritatea oamenilor ce sufera de aceasta depresie au...citeste mai mult

  • Combate depresia! Combate depresia!

    Fototerapia (terapia cu lumina) Cercetarile au aratat ca terapia cu lumina este eficienta in tratamentul depresiei sezoniere. Exista doua tipuri de fototerapie: - tratamentul cu lumina intensa, in care pacientul este asezat in fata unei lampi pentru o anumita...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Medici recomandati
Servicii specializate
+7
Vezi toate clinicile
Mai putin
+1
Vezi toti medicii
Mai putin
+2
Vezi toate serviciile
Mai putin
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK