Suplimentele de calciu ajuta prea putin la sanatatea copiilor


„Consumati lapte, nu suplimente de calciu”, acesta ar putea fi noul slogan care sa incurajeze parintii sa alimenteze corect copii, in urma noilor studii care au aratat ca suplimentele de calciu nu pot fi un substituient al calciului pentru dezvoltarea corespunzatoare a sistemului osos.

„Suplimentand dieta copiilor sanatosi cu calciu aduce un beneficiu mult prea scazut pentru un sistem osos robust si puternic”, a declarat conducatorul acestui studiu, Dr. Tania Winzenberg, de la Menzies Research Institute, Australia.

In timp ce majoritatea copiilor nu consuma destul calciu, cercetatorii au descoperit foarte putine dovezi care sa sustina ideea ca suplimentele de calciu ar avea vreo valoare in dieta copiilor relativi sanatosi. De fapt, micile beneficii ale acestor suplimente de a intari rapid tesutul osos diminua foarte rapid odata cu incetarea administrarii acestora.

In studiul condus de Dr. Winzenberg impreuna cu colegii sai au realizat o cercetare atenta a 19 studii anterioare in care la dieta copiilor, atat fete cat si baieti cu varsta cuprinsa intre 3 si 18 ani, s-au adaugat suplimente de calciu. In fiecare studiu copiii au luat cantitati diferite din diverse tipuri de suplimente de calciu pentru o perioada de timp cuprinsa intre 8 luni si 7 ani. Studiile au utilizat investigatii care masurau densitatea osoasa pentru a determina efectele suplimentelor de calciu asupra sistemului osos al copiilor.

In toate studiile, densitatea osoasa a crescut atat la nivelul soldului cat si la nivelul coloanei vertebrale indiferent daca acei copii au consumat suplimente de calciu sau nu. La nivelul bratelor, densitatea osoasa a crescut mai putin, insa aproape nesemnificativ. Odata ce copiii au incetat sa consume suplimente de calciu, orice crestere globala a densitatii osoase a inceput rapid sa diminue.

„Efectul suplimentului de calciu nu a fost aproape deloc vizibil”, a declarat Dr. Winzenberg, „Acesta pune la indoiala tot ce noi credeam ca stim despre efectul suplimentelor”.

Medicii cred ca suplimentarea consumului de calciu la varste foarte fragede este foarte important pentru dezvoltarea unui sistem osos robust si puternic si previne osteoporoza, o afectiune care la ora actuala este prezenta la mai mult de 10 milioane de adulti in USA. Ghidurile curente de tratament recomanda la copii cu varsta mai mare de 9 ani un consum zilnic de calciu de aproximativ 1,3 mg pentru a asigura dezvoltarea osoasa optima, dar majoritatea copiilor asimileaza o cantitate mult mai mica de calciu din alimentele pe care le consuma.

In lumina acestor argumente recente, chiar daca se adauga calciu la dieta fie sub forma de comprimate sau alimente imbunatatite cu calciu, ca de exemplu sucuri de portocale sau paine graham, copiii care consuma aceste suplimente s-ar parea ca nu au nici un avantaj fata de copiii care nu primesc suplimente.

Cu toate ca inca nu a fost testat acest lucru, cercetatorii sugereaza faptul ca suplimentele de calciu pot fi benefice in cazul copiilor care nu pot consuma produse lactate sau prezinta afectiuni ce impiedica absorbtia normala de calciu ducand ulterior la pierderea masei osoase.

„Aceste suplimente pot avea un rol important la copiii cu afectiuni osoase sau afectiuni ce impiedica absorbtia calciului sau la copiii cu o dieta foarte saraca in produse lactate”, a declarat Dr. Winzenberg.

Alti factori, precum activitatea fizica, vitamina D si consumul de fructe si legume pot avea un rol foarte important in dezvoltarea normala a sistemului osos la copii. Dar inca nu au fost efectuate studii care sa confirme efectele acestora asupra consolidarii osoase.

Nou
Programeaza-te online la doctor. Click aici!
6045 vizualizari, 08 Iulie 2009
Programeaza-te Online La Doctor

Discuta despre Pediatrie

  • Baile cu apa termala 23 zile, 7 ore, 22 min

    Au voie copii in varsta de 3 ani sa faca baie in apele termale ? minerale ? sulfuroase? sarate? la ce varsta au voie...

  • Probleme de crestere 28 zile, 2 ore, 43 min

    Bbuna ziua, baiatul meu are 18ani, 1,60analtime si 60kg.ami poate spune cineva daca este normal sau ce se mai poate face...

  • Stern infundat 1 luni si 12 zile

    Buna,sunt lucia si am 13 ani.de curand am fost la medic si mi-a spus ca am sternul infundat.mi-a spus ca exista anumite...

  • Probleme de a creste in inaltime 1 luni si 15 zile

    Buna ziua! am 16 ani si de 3 ani nu am mai crescut deloc. ciclul mi-a venit la varsta de 11 ani. as dori si eu niste...

Toate posturile

Citeste si

Arhiva
  • Siropurile Erbavita: 100% naturale pentru sanatatea copiilor tai Siropurile Erbavita: 100% naturale...

    Gama Erbavita Special concepute pentru cei mici, siropurile din gama Erbavita sunt 100% naturale si au un gust foarte placut. Fie ca este vorba despre somn linistit, intarirea imunitatii, calmarea colicilor sau combaterea eficienta a constipatiei, Erbavita are solutia...citeste mai mult

  • Diete si tratamente cosmetice cu struguri Diete si tratamente cosmetice cu...

    De ce sunt strugurii sanatosi Printre fructele cele mai bogate in antioxidanti, strugurii sunt foarte sanatosi in alimentatie, dar se folosesc cu succes si in cosmetica. Ar fi pacat sa nu profiti de sezonul lor. Se spune ca un pahar de vin rosu pe zi este cea...citeste mai mult

  • Vaccinul antituberculoza (BCG) Vaccinul antituberculoza (BCG)

    Generalitati Tuberculoza este o boala infectioasa provocata de bacilul Koch sau Mycobacterium tuberculosis. Cea mai severa forma a acestei boli se numeste tuberculoza pulmonara si afecteaza plamanii. La nivel mondial, aproximativ 2 milioane de persoane mor anual...citeste mai mult

Loading