Clickmed
programare rapida la medic

Cercetatorii au descoperit modificarile genetice care provoaca adenocarcinomul pulmonar

Actualizat la data de: 23 Iulie 2014

Cercetatorii au descoperit modificari patologice importante in ADN-ul sau genele implicate in dezvoltarea celui mai comun tip de cancer la plamani - adenocarcinomul, care ar putea conduce la crearea unor tratamente mai eficiente in combaterea acestor tumori.

Cancerul de plamani este una dintre principalele cauze ale mortalitatii in lume, mai putin de 20% dintre persoanele diagnosticate reusind sa supravietuiasca primilor 5 ani de la descoperirea tumorilor.

Cel mai cunoscut tip de cancer la plamani este adenocarcinomul, a carei cauza principala este fumatul. Tumorile se formeaza pe fondul unor erori genetice, care duc la dezvoltarea unor celule neobisnuite. Descoperirea acestor mutatii era considerata esentiala pentru dezvoltarea tratamentelor adecvate si pentru invingerea cancerului.

In cel mai recent efort de analiza a bazelor moleculare ale cancerului, TCGA (The Cancer Genome Atlas Research Network), cercetatorii au reusit sa descopere mutatiile din oncogene - gene care au potential de dezvoltare a tumorilor maligne la plamani in cazul adenocarcinomului.

Pe baza noilor descoperiri, cercetatorii spera sa gaseasca noi metode terapeutice prin care sa inhibe formarea celulelor canceroase si sa imbunateasca rata de supravietuire in cazul cancerului la plamani.

Urmareste Sfatul Medicului