5 pasi prin care poti mentine colesterolul la un nivel normal

Publicat la data de: 04 Ianuarie 2016 | Actualizat la data de: 04 Ianuarie 2016
5 pasi prin care poti mentine colesterolul la un nivel normal

Cand auzim cuvantul “colesterol” ne gandim imediat ca ceva este in neregula cu organismul nostru, ca nu ar mai trebui sa mancam dulciuri sau grasimi. Corect, insa putini stiu ca el, colesterolul, este de doua tipuri: bun (HDL) si rau (LDL).

Colesterolul este un tip de grasime care se regaseste in sange. El provine din doua surse: 75% se fabrica in ficat, iar 25% vine direct din alimente. Cu totii il avem pentru ca organismul nostru are nevoie de o anumita cantitate de colesterol pentru functionarea optima a celulelor corpului si pentru a produce hormoni importanti. Aceasta este partea buna a colesterolului.

Cu toate acestea, prezenta unui nivel ridicat de colesterol rau in sange reprezinta un risc cardiovascular major, marind sansele de aparitie a bolilor de inima. Una dintre cele mai bune metode de a preveni bolile cardiovasculare consta in mentinerea colesterolului in limite normale. Iata cum anume puteti face asta:

1. Renuntati la grasimile saturate

Ce sunt acelea grasimi saturate? Asa cum colesterolul este de doua tipuri, grasimile se impart si ele in doua categorii: grasimi saturate si grasimi nesaturate. Daca valorile colesterolului LDL sunt crescute, medicul va recomanda sa eliminati grasimile, sa nu mai mancati gras. Bine, bine, va veti spune, si-atunci ce altceva puteti manca?

Pentru reducerea nivelului de colesterol LDL este necesar sa eliminati din alimentatia voastra grasimile saturate. Aceste grasimi se gasesc in produsele animale, cum ar fi carnea de vita, carnea de porc, cea de miel, grasimea de pasare, laptele si produsele lactate produse din lapte integral, precum untul sau smantana. Dintre produsele vegetale care contin grasimi saturate fac parte si uleiul de cocos, uleiul de palmier si untul de cacao. Asadar, atentie la produsele care contin grasimi saturate! Renuntati la ele. Pe de alta parte, aveti voie si chiar este recomandat sa consumai grasimi nesaturate. Consumul acestor grasimi poate reduce nivelul colesterolului din sange. Grasimile nesaturate provin din pete, in special somon, pastrav, hering, seminte, nuci si uleiuri vegetale: soia, porumb, floarea-soarelui, masline.

Fructele si legumele sunt si ele ideale pentru mentinerea unui nivel optim al colesterolului.

2. Renuntati la fumat

Cu toate ca fumatul are mai multe efecte negative asupra corpului, in general, si circulatiei sangelui, in particular, multi nu cunosc legatura exacta pe care fumatul o are cu colesterolul. Fumatul diminueaza valorile colesterolului bun, datorita efectului de inhibare pe care acesta il are asupra functionarii ficatului. Totodata, fumatul contribuie la cresterea valorilor colesterolului rau si a trigliceridelor in organism.

3. Faceti sport, sport si iar sport

Miscarea este buna pentru sanatate. Cu cat mai multa, cu atat mai bine. Studiile arata ca sportul ajuta la cresterea colesterolului „bun“ HDL. Important este sa faceti regulat miscare, de cateva ori pe saptamana. Doar astfel veti avea rezultate pe termen lung si veti reusi sa reduceti valoarea colesterolului rau. In cazul persoanelor cu valori mari ale colesterolului si ale glicemiei, medicii recomanda practicarea unui tip de sport prin care miscarile sa permita mentinerea pulsului si a respiratiei la acelasi nivel.

4. Repetati analizele de sange la perioade regulate de timp

Cresterea colesterolului este normala dupa varsta de 20 de ani si devine din ce in ce mai periculos pe masura ce inaintam in varsta. In plus, este recomandat ca toti adultii care au peste 20 de ani sa isi determine profilul lipidic cel putin o data la 5 ani. In cazul in care valorile pe care le obtineti la prima determinare sunt anormale, atunci este bine sa faceti analizele mai des, la indicatia si sub controlul medicului. La barbati, nivelul de colesterol trece de limitele normale dupa varsta de 50 de ani, in timp ce la femei, colesterolul ramane scazut pana la menopauza, dupa care se observa o crestere a acestuia.

5. Discutati cu medicul vostru despre Arterin

Arterin este o solutie eficienta si bine tolerata pentru gestionarea colesterolului. Dovedit clinic, acesta reduce semnificativ riscurile bolilor cardiovasculare. Substanta sa activa este monacolina K, extrasa din drojdia rosie de orez.

Drojdia rosie de orez provine dintr-o ciuperca rosie cultivata pe orez. Ea contine, printre alti componenti, 9 monacoline, dintre care monacolina K, o molecula naturala care inhiba producerea de colesterol. Monacolina K se aseamana, din punct de vedere chimic, cu statinele utilizate in mod obisnuit pentru controlul colesterolului, fiind folosita totodata ca model pentru producerea de statine chimice. Totodata, monacolina K asigura intretinerea concentratiilor normale de colesterol LDL din sange.
Potrivit unui studiu efectuat in Belgia pe 800 de pacienti, Arterin reduce cu 22% nivelul de colesterol LDL si cu 17% nivelul colesterolului total, chiar din cea de-a doua luna de administrare si mentine pe termen lung nivelul normal al colesterolului.

Dr. Rodica Tanasescu, Presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei, mentioneaza ca ,,dincolo de faptul ca ar trebui sa avem un stil de viata benefic sanatatii, sa fim precauti si sa ne facem analizele constant, este necesar sa ne informam in permanenta. Acum avem la indemana o alternativa terapeutica adresata pacientilor cu valori ridicate ale colesterolului rau - Arterin. Este un supliment alimentar adresat in primul rand pacientilor asimptomatici cu dislipidemii usoare sau moderate, dar si pacientilor cu intoleranta la statina, pacientilor cu afectare hepatica ce au contraindicatii la tratamentul cu statine sau celor care refuza tratamentul cu statine”.

Arterin, singurul supliment alimentar de acest fel de pe piata romaneasca, este ideal pentru pacientii care au probleme cu colesterolul si pentru care medicul nu recomanda inca inceperea tratamentului cu statine.


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • 10 trucuri pentru a reduce colesterolul 10 trucuri pentru a reduce colesterolul

    1. Carbohidratii produc cresteri ale nivelului de LDL-colesterol ("colesterolul rau"). Pentru ca o salata sa fie mai sanatoasa, inlocuieste crutoanele cu miez de nuca, care au un continut crescut in grasimi polinesaturate ("grasimi bune"), care...citeste mai mult